چهار هزار کودک از جشنواره بین‌المللی فیلم رفسنجان استقبال کردند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از ۱۶ مهر تا ۲۰ مهرماه در این شهر گفت: بیش‌ از چهار هزار شرکت کننده از این جشنواره استقبال کردند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، ایمان محمدآبادی‌ شامگاه سه شنبه در محل سینما گلستان امین رفسنجان در جمع خبرنگاران افزود: ۱۸  فیلم و انیمیشن در حوزه کودک و نوجوان در ۱۰ سانس سینمای گلستان امین برای این قشر اکران‌ شد.

وی اظهار داشت: بیش از چهار هزار نفر از فیلم ها و برنامه های جنبی این  جشنواره در رفسنجان استقبال کردند و ۸۰۰ کودک و نوجوان به تماشای فیلم‌ های جشنواره نشستند.

محمدآبادی تصریح کرد: می توانستیم در طول برگزاری جشنواره پذیرای جمعیت بیشتری از کودکان و نوجوانان شهرمان باشیم؛ اما محدودیت هایی چون شرایط شیوع کرونا و نبود زمان و مکان مناسب سبب شد نتوانیم خدمات بیشتری در این جشنواره ارائه دهیم.

وی گفت: برنامه ریزی هایی انجام شد تا در کنار اکران فیلم ها، برنامه های جنبی جشنواره را نیز در فضای باز گلستان امین داشته باشیم که در این بخش نیز استقبال بسیار خوبی صورت گرفت.

وی توضیح داد:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخشی از برنامه ها را از جمله آموزش چاپ، گریم، انیمیشن، نقاشی و … به کودکان و نوجوانان را بر عهده داشت و

موسسه فرهنگی و هنری شهرزاد نیز برنامه های قصه گویی، نمایش عروسکی، دوبله همزمان، گویندگی، نمایش رادیویی، رادیو جشنواره را برای کودکان و نوجوانان اجرا می کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان بیان کرد: آثاری که کودکان و نوجوانان در طول جشنواره خلق کردند، بر روی دیوارهای مکان برگزاری برنامه ها به نمایش گذاشته شد.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره این بود که هیأت داوران فیلم ها در سراسر کشور، کودکان و نوجوانان بودند و در رفسنجان نیز ۳۰ کودک و نوجوان فیلم ها را داوری و نقد کردند که نتایج و معرفی برگزیدگان بر اساس داوری کودکان و نوجوانان خواهد بود.

محمدآبادی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در رفسنجان به پایان رسید، تصریح کرد: این جشنواره چهارشنبه در اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت و اختتامیه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دوسال که در شرایط کرونایی کودکان در خانه مانده بودند، این جشنواره توانست موجب شادابی، نشاط و سرزندگی کودکان و نوجوانان شود و آن‌ها را از دنیای مجازی دور کند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.