به میزبانی دانشگاه شهید باهنر


همایش ملی «سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی» در کرمان آغاز شد

نخستین همایش ملی سیاست خارجی ایران، سویه‌های داخلی و خارجی صبح روز پنجشنبه به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان شروع به کار کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، برگزاری این همایش با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجمن علوم سیاسی ایران، انجمن ایرانی روابط بین الملل شعبه کرمان و کمیته مسائل ایران انجمن علوم سیاسی ایران همراه بوده است.

تجزیه و تحلیل ساختار و فرایند سیاستگذاری خارجی ایران و عوامل موثر بر آن، تجزیه و تحلیل نهادهای تصمیم گیر و بازیگران سیاست خارجی و بررسی نقش و تعیین کنندگی آنها، سیاست خارجی منطقه ای ایران و نیز سیاست های ایران در قبال قدرت های بزرگ از جمله محورهای این همایش اعلام شده است.

تبیین تغییر و ثبات در فلسفه و دکترین سیاست خارجی ایران، ارزیابی عملکرد نهادهای مسئول در سیاست خارجی، سیاست خارجی در قالب مطالعات موردی (برجام، رابطه با چین و…)، ارزیابی عملکرد سیاستگذاران و تصمیم گیران در قالب مطالعات موردی، آسیب شناسی سیاست خارجی ایران در قالب دوره های زمانی یا مطالعات موردی از دیگر محورهای این همایش بوده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان در مراسم مجازی آغاز به کار این همایش با اشاره به جایگاه و قدمت ۵۰ ساله دانشگاه شهید باهنر با ۴۰۰ رشته گفت: گروه علوم سیاسی این دانشگاه جوان و با قدمتی ۱۴ ساله است که توانسته منشا تحولات خوبی باشد.

حسین نظام آبادی پور اظهارامیدواری کرد که برگزاری این همایش در حوزه سیاست خارجی به عنوان رویدادی علمی فرصتی برای گسترش تعامل و گفت‌وگو میان دانشگاهیان و پژوهشگران باشد تا با همرسانی آخرین یافته‌های مطالعاتی خود در ابعاد گوناگون پدیده سیاست خارجی ایران، مسایل و چالش‌های نظری و علمی این حوزه را مطرح کنند و از این رهگذر موجبات ارتقای سطح دانش و کنش تصمیم‌گیری سیاست خارجی بیش از پیش فراهم آید.

رئیس برگزاری این همایش و عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز از ارسال ۶۵ مقاله به همایش خبرداد و گفت: در مجموع ۴۳ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که تعداد ۱۶ مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

دکتر حسین معین‌آبادی بیدگلی افزود: این همایش یک همایش معتبر علمی است که از ابعاد مختلف ا جمله تصمیم سازی برای حوزه سیاستگذاری در سیاست خارجی می تواند تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78214
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.