همایش ملی گیاهان دارویی در جیرفت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جیرفت از برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی، کارآفرینی و تجاری‌سازی برای نخستین مرتبه توسط این دانشگاه در جیرفت خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مرتضی مختاری زمان همایش ملی گیاهان دارویی، کارآفرینی و تجاری‌سازی را ۱۹ و ۲۰ آبان ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این همایش طی ۲ روز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همایش ملی گیاهان دارویی، کارآفرینی و تجاری‌سازی توسط گروه زیست شناسی دانشگاه جیرفت و با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران، اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی کشور، اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و پژوهشگاه فناوری های زیستی گیاهان دارویی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه جیرفت، مهمترین اهداف این همایش را ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی محققان گیاهان دارویی برشمرد و تصریح کرد: معرفی پتانسیل های گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان نیز از دیگر اهداف این همایش است.

وی کارآفرینی و تجاری سازی، تمرکز بر روی متابولیت های ثانویه گیاهان دارویی، اثرات بیولوژیک و کشت و زراعت گیاهان دارویی را مهمترین محور همایش ملی گیاهان دارویی، کارآفرینی و تجاری‌سازی دانست.

وی اظهار داشت: علاقه مندان به منظور شرکت و یا ارائه مقاله در این همایش می توانند به وبسایت همایش به آدرس https://mpec.ujiroft.ac.ir/ مراجعه کنند.

مختاری تصریح کرد: سهم گیاهان دارویی در اقتصاد دنیا و رشد روزافزون تجارت گیاهان دارویی در سطح جهان، موجب شده این مهم مورد توجه صنایع قرار گیرد.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی نیز با پژوهش های کاربردی و یافته های تحقیقاتی در حوزه گیاهان دارویی می توانند در این عرصه سهم بسزایی برای رشد و تعالی این صنعت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از نیازهای جامعه تربیت نیروی متخصص و فناور است، گفت: با رویکرد جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه ها حرکت به سمت تربیت دانشجوی فناور آغاز شده است.

وی افزود: دانشگاه جیرفت توانسته در این حوزه با ایجاد ارتباط با صنایع و سایر دستگاه های اجرایی زمینه حضور دانشجویان در این بخش ها را فراهم کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.