با حضور معاون وزیر دادگستری؛


کلینیک حقوق شهروندی در کرمان افتتاح شد

با حضور معاون وزیر دادگستری، معاون اجتماعی دادگستری استان، رییس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری و جمعی از مسئولان، کلینیک حقوق شهروندی در کرمان افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی خواجویی راد” رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان صبح امروز ششم آبان ماه در این مراسم اظهار کرد: کانون وکلا نهادعمومی است که نسبت به انجام خدمات معاضدتی اقدام نموده و همواره در طول فعالیت کانون تلاش بوده با نهادهای حاکمیتی مربوطه همکاری داشته باشد.

وی افزود: کلینیک حقوق شهروندی مشتمل بر بخش های مختلف است و در امور مربوط به بانوان، کودکان، محیط زیست، نهادهای اجتماعی و … خدمات می دهد و کارهایی که انجام می دهد در راستای ارتقاء آموزش عمومی است تا آموزش حقوقی مردم را در جامعه ارتقاء بدهند.

خواجوی راد تصریح کرد: بناست کلینیک حقوق شهروندی در بخش های دیگر به عنوان یک قرارگاه عملیاتی هر زمان در جامعه نیاز به ورود به مبحثی شد، آمادگی داشته، ورود و نسبت به دفاع از موضوع اقدام کند.

وی بیان کرد: آموزش های مختلف حقوق شهروندی را برای گروه های کودک، بانوان و … در این کلینیک برگزار می کنیم تا اقشار مختلف به حقوق قانونی خود واقف شوند.

به گزارش ایسنا، “سیدمهدی قویدل” معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به تغییر رویکرد دستگاه قضائی به سمت اقدامات پیشگیرانه و تعامل و مشارکت میان نهادی در سال های اخیر اظهار کرد: حقوق شهروندی موضوع مهمی است و به این مسئله و استفاده از نهادهای مردمی و … در سند تحول قضایی اشاره شده است.

وی تصریح کرد: ما در معاونت اجتماعی دادگستری استان با همگرایی با دستگاه های مرتبط در موضوعات کودک آزاری، همسرآزاری، حاشیه نشینی، توانمندسازی جوامع روستایی و … با همکاری دفاتر تسهیلگری، سمن ها و نهادهای مردمی کار می کنیم.

قویدل بیان کرد: موضوع کودکان، نوجوانان، زنان و آموزش های موردنیاز در حقوق شهروندی را در برنامه ها به صورت ویژه دنبال و در این زمینه از ظرفیت مصلحین استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در استان کرمان ۵۰۰۰ نفر به عنوان مصلحین آموزش دیده اند که در جنوب و شرق استان خیلی موثر بوده و بسیاری از پرونده ها منجر به سازش شده و به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی کمک خوبی کرده اند.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: اورژانس قضائی را در استان کرمان راه اندازی کردیم که از ابتکارات استان بود و در پرونده هایی که ماهیت اجتماعی دارد، از ورود پرونده به دستگاه قضائی جلوگیری می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78977
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.