رییس پلیس راه کرمان اعلام کرد


جان باختن ۳۴۹ نفر در حوادث رانندگی کرمان| به زودی؛ برخورد با عدم استفاده از کمربند عقب خودرو

رییس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: ۳۴۹ نفر در هفت ماهه سال جاری در حوادث رانندگی شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۰۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ”علی رضایی” امروز ۱۶ آبان ماه در نشست خبری اظهار کرد: راه، انسان و وسیله نقلیه ارکان تصادف هستند و وضعیت جوی را کارشناسان اضافه می کنند که در حوادث رانندگی تاثیر دارد.

وی افزود: سهم راننده در حوادث رانندگی بیش از ۷۰ درصد است و اگر بخواهیم دقیق سهم بدهیم، سهم راه و خودرو نیز کمتر از راننده نیست.

رضایی با تاکید بر فرهنگسازی مسائل ترافیکی و ایمنی توسط رسانه ها، پلیس و مطالبه این موضوع از دستگاه های مختلف، تصریح کرد: حدود ۴۶ درصد از تلفات رانندگی در حین انتقال و بیمارستان اتفاق می افتد لذا سهم و نقشی که وزارت بهداشت، وزارت راه و نهادهای مختلف از جمله ارشاد و آموزش و پرورش دارند، باید ایفا شود.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد فوتی های تصادفات ما بین ۱۸ تا ۲۵ سال هستند که این ها نیروی جوان و کار جامعه هستند که از دست می روند؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد از مصدومان حوادث رانندگی معلول شده و از چرخه کار و زندگی خارج می شوند.

وی با تاکید مجدد بر آموزش و فرهنگسازی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند سهم سازمان ها در حوادث جاده ای باید مشخص شود لذا باید دستگاه ها اعم از زمینه فرهنگ سازی، آموزش، احداث راه ها و … به وظایف خود عمل کنند.

رضایی با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، افزود: ۳۴۹ نفر در هفت ماهه سال جاری در حوادث رانندگی شمال استان کرمان جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۰۰ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی استان ناشی از واژگونی است، بیان کرد: بیش از ۵۳ درصد از حواث در محورهای اصلی رخ داده و ۵۴ درصد تصادفات متعلق به خودروهای سواری است.

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: محور کرمان – بم، کرمان – سیرجان، انار – رفسنجان و انار – شهربابک محورهای پرحادثه استان در سال جاری بودند که تلفات زیادی نیز داشتند.

وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه ها وظیفه خود را در ارتقاء فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث ایفا کنند، گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر در کل استان کرمان در سال گذشته جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند و با وجود این رتبه دوم کاهش تلفات را در کشور داشته ایم؛ جاده های استان آبستن حوادث ترافیکی هستند و تلفات عدد بزرگی است و اکنون نیز وضعیت خوبی نداریم.

رضایی تصریح کرد: طول راه ها، گستردگی حوزه استحفاظی، خستگی و خواب آلودگی و … از جمله چالش ها و عوامل تاثیرگذار در بروز حوادث رانندگی است.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما اظهار کرد: رانندگان در زمان سردی هوا و ناپایداری های جوی از سفر رفتن در پایان شب و ابتدای صبح خودداری کنند ضمن اینکه باید به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم، زنجیر چرخ و نحوه استفاده از زنجیر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات در دستور کار برای کاهش واژگونی خودروها افزود: در این موضوع بر سهم راننده و استفاده از کمربند ایمنی تاکید داریم.

رضایی تصریح کرد: همچنین بر استفاده سرنشینان عقب خودروها از کمربند تاکید داریم و باید عزیزان همراهی کنند و بعد از طرح لسانی که در این زمینه آغاز شده و ۱۰ روز اجرا می شود، با متخلفان برخورد می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79479
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.