رئیس پلیس راه استان اعلام کرد


توجه نکردن به جلو، علت ۴۷ درصد از تصادفات برون شهری استان کرمان

 رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترین عامل بروز حوادث رانندگی در ۹ماهه سال جاری در استان کرمان بوده است.

 به گزارش کرمان‌نو و به نقل از ایسنا سرهنگ علی رضایی امروز اول بهمن‌ماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در ۹ماهه سال جاری، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی با ۴۷ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۱۱ درصد علل عمده وقوع تصادفات در جاده‌های استان کرمان بوده‌اند.

 او با اشاره به اینکه بیش از ۵۳ درصد این حوادث از نوع واژگونی و ۶۰ درصد آنها هم در ۳۰ کیلومتری شهرها و نزدیک مقصد به وقوع پیوسته‌اند، بیان کرد: بیشتر این تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۰ و ۱۲ ظهر تا ۱۶ رخ داده‌اند. ازاین‌رو گروه مجهزهای گشت پلیس‌راه در این ساعات در محورهای پرتردد و نقاط حادثه‌ساز حضور بیشتری خواهند داشت تا بتوانیم در ایام آخر سال شاهد کاهش حوادث و سوانح باشیم.

 رئیس پلیس‌راه استان کرمان در پایان به رانندگان توصیه کرد: همواره با سرعت مطمئنه و حفظ فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی رانندگی و در زمان احساس خستگی و خواب‌آلودگی از ادامه مسیر خودداری نموده و همواره بااحتیاط کامل رانندگی کنند. رئیس دادگستری بردسیر گفت: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگ، حقی است که امروز به‌عنوان حلقه مفقوده صنایع مستقر در این شهرستان مطرح است و بهره‌برداران کمتر به آن پایبند هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114229
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.