رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:


آمار قربانیان کرونا در جنوب کرمان به ۶۹۰ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آمار قربانیان کرونا در جنوب کرمان را ۶۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۸۲ در صد جمعیت منطقه واکسینه شده اند که در روند کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها موثر بوده است.

به گزارش کرمان نو به نق از ایسنا ،دکتر “اصغر مکارم” با اشاره به آخرین وضعیت مدیریت بیماری کرونا در جنوب کرمان عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان  روزهای سختی را در مدیریت بیماری کرونا سپری کردند و وجود بیش از ۲۴ هزار مورد مثبت در منطقه جنوب کرمان با توجه به وضعیت درمانی که از قبل وجود داشت کار ساده ای نبود اما با همت همگانی، آموزش و کار جهادی بیماری  مدیریت شد و به نسبت متوسط کشور خوشبختانه وضعیت مناسبی داشتیم.

وی با تشریح سطح امکانات و زیرساخت های درمانی و بهداشتی اظهار کرد: تجهیزات، اکسیژن سازها و امکانات درمانی که در مراکز درمانی منطقه جنوب در مدت شیوع کرونا تهیه شد برای دانشگاه یک فرصت بود که برخی از زیرساخت های ضعیف تقویت شد و امروز حداقل در بحث تخت های ویژه و تجهیزات به خصوص ونتیلاتور و نیازهای ضروری مردم رفع شده است.

مکارم تامین اکسیژن و داروی مورد نیاز بیماران را نیز از اقدامات قابل توجهی دانست که در مهار بیماری مفید واقع شدند و افزود: مهمتر از همه تامین اکسیژن بود که مشکل روز دانشگاه‌های کشور بود و می توانست مراکز درمانی ما را  هم دچار چالش کند اما با تدابیر و اقدامات انجام شده مشکلی نداشتیم و در بحث دارو هم تاکنون هر تعداد بیماری که بر اساس تشخیص و اولویتی که پزشکان گذاشتند، تامین شده و هیچ بیماری در منطقه به دلیل نبود اکسیژن، تجهیزات و دارو نه اعزام شد و نه جان خود را از دست داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آمار بیماری در منطقه جنوب کرمان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: وضعیت کرونا به پایین ترین  سطح رسیده و کل بستری در حال حاضر در هفت شهرستان حدود ۵۹ بیمار بستری داریم که ۱۶ مورد قطعی هستند و آمار روزانه هم به زیر ۵ مورد رسیده است که امیدواریم این آرامش همچنان ادامه داشته باشد هر چند شرایط شکننده ای از بیماری کووید۱۹ در کشور وجود دارد و تلاش داریم موج جدید تکرار نشود که برای کادر درمان  شرایط سختی است.

مکارم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان افزود: از نظر واکسیناسیون جزو دانشگاه‌های پیشگام هستیم و میزان واکسیناسیون در کل جمعیت حدود ۸۲ درصد است که نسبت به دانشگاه‌های دیگر هم می توان گفت جزو دانشگاه های برتر  هستیم و نوبت دوم هم تقریبا ۵۶ درصد تزریق شده است.

وی با ابراز خرسندی از  واکسیناسیون جمعیت دانش آموزی  و گروه های هدف گفت: تاکنون حدود ۹۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در جنوب کرمان واکسینه شدند، از معلمانی که قرار بود واکسینه شوند ۹۰ درصد و افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۹۰ درصد واکسینه شدند.

مکارم میزان ورود واکسن به دانشگاه را تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار دوز اعلام کرد و افزود: بیشترین نوع واکسن سینوفارم در کنار سایر واکسن ها می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آغاز  طرح واکسیناسیون سرخک خبر داد و اظهار کرد: در بین دانشگاه‌های مشمول این طرح، جنوب کرمان پوشش ۶۳ درصدی داشته و در بین دانشگاه‌های جنوب شرق رتبه اول را داریم و این دستاورد با همدلی و همراهی تیمی که در دانشگاه در حال فعالیت هستند محقق  شده است.

وی آمار قربانیان کرونا در جنوب کرمان را ۶۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه امروز وضعیت مناسبی داریم هرچند از دست دادن حدود ۶۹۰ نفر  بسیار سخت است اما به نسبت میزان بستری بیش از ۲۴ هزار  و نزدیک به ۸۰۰۰ بیماری که در بیمارستان بستری شده و توجه به شدت بیماری و شرایطی که بیماران داشتند، آمار خیلی بالایی نیست.

مکارم تصریح کرد: هر چند تلاش ما این است که تا حد توان از مرگ هر فردی هرچند سالخورده دریغ نکنیم و این سیاست کاری در سطح دانشگاه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79653
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.