دُرنا برای اولین بار میهمان استان کرمان شد

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان گفت: گونه نادر پرنده درنای معمولی برای اولین بار در شهرستان کهنوج استان کرمان مشاهده و تصویربرداری شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «منصور پورسینا» امروز ۲۲ آبان ماه از مشاهده گونه نادر درنای معمولی در  استان کرمان خبر داد.

وی گفت: حضور این پرنده برای اولین بار توسط سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج مشاهده و تصویربرداری شده است.

پورسینا عنوان کرد: این گونه زیبا و ارزشمند در گروه پرندگان در  معرض خطر انقراض طبقه بندی می شود و یکی از سه گونه نادر، درنای مشاهده شده در ایران می باشد که در مسیر مهاجرت خود به شهرستان کهنوج سفر کرده است.

وی افزود: زیستگاه این پرنده زمین های باز اطراف تالاب ها و آبگیرها، علفزارهای باتلاقی و زمین های کشاورزی است و بیشتر از مواد گیاهی تغذیه می کند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان کرمان افزود: این پرنده بسیار اجتماعی است و به صورت گروهی مهاجرت می کند،  اما تک همسر و جفت ها تا آخر عمر با هم زندگی  می کنند. ضمن اینکه درنا در ضمیمه دو کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر انقراض (سایتیس) قرار دارد.

وی اظهار کرد: با تجهیز محیط بانان و آموزش آنها از سال گذشته تمام تلاش خود را برای ثبت رکورد گونه های جدید در استان آغاز کردیم تا بتوان فهرست گونه های حیات وحش استان را غنی تر نماییم که تا کنون موفق به ثبت بیش از شش گونه پستاندار و پرنده شده ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79766
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.