رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج خبر داد


مشاهده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان کهنوج

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج از مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان توسط دوستداران محیط‌زیست خبر داد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، هادی جلالی امروز ۱۳ شهریورماه با اعلام این خبر گفت: یکی از دوستداران طبیعت و حیات‌وحش در روزهای اخیر موفق به مشاهده و فیلم‌برداری از یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات دهکهان شهرستان کهنوج شده است.

 او افزود: همراهی همه آحاد مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی امری ضروری است و در این راستا با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست و تلاش شبانه‌روزی همکاران شاهد گونه‌های مختلف حیات‌وحش در این شهرستان هستیم.

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهنوج اضافه کرد: خرس سیاه آسیایی (بلوچی) یکی از گونه‌های در معرض خطر انقراض است و در رده پستانداران و راسته گوشت‌خواران قرار می‌گیرد و بااین‌وجود نمی‌توان خرس‌ها را گوشت‌خوار نامید؛ زیرا خرس‌ها همه‌چیزخوار هستند. آنها از میوه‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنند و به‌شدت جذب مواد غذایی شیرین می‌شوند و خرما ۸۵ درصد رژیم غذایی این حیوان را در مناطق گرمسیری تشکیل می‌دهد و پراکنش این گونه در معرض انقراض در جنوب شرق کشور (جنوب کرمان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

 جلالی از همه شهروندان، عشایر، دامداران و اهالی روستاهای پیرامون درخواست کرد در صورت مشاهده مجدد از نزدیک‌شدن، یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه ارزشمند خودداری کنند و محیط‌زیست را در حفظ و حراست از گونه‌های حیات‌وحش حمایت کنند؛ زیرا محیط‌زیست متعلق به خود مردم و نسل‌های بعدی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108417
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.