فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار منتشر شد

فراخوان دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) در دو بخش حرفه ای و موبایلی منتشر شد

به گزارش کرمان نو، ثارالله انکوتی دبیر اجرایی دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به انتشار فراخوان این سوگواره اظهار داشت: نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در سال ۱۳۹۴ برگزار شد و در دوره نخست حدود ۵۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره در دو بخش حرفه ای و موبایلی ارسال شد.
وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از عکاسان حرفه ای در روستای ده زیار کرمان برای ثبت آیین سنتی مذهبی تعزیه خوانی افزود: روستای ده زیار یکی از خاستگاه های تعزیه کشور به شمار می رود و هر ساله سوگواره ملی تعزیه خوانی با حضور اساتید و تعزیه خوانان برجسته کشوری در این روستا برگزار می شود.
دبیر اجرایی دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار تصریح کرد: روستای ده زیار به عنوان یکی از خاستگاه های برجسته آئین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در کشور سالهاست که با برگزاری شکوهمند این هنر آئینی در مناسبت های مختلف مذهبی و همچنین برگزاری سوگواره های استانی و ملی تعزیه در این روستا، جلوه های زیبایی از واقعیت عاشورا در قالب هنر را خلق کرده که توسط بسیاری از هنرمندان عکاس ثبت و ضبط شده است و امروز این گنجینه مصور در اختیار آنها قرار دارد.
وی با بیان اینکه دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با هدف استفاده از ظرفيت گسترده هنرعکاسی برای ترویج، ثبت و انتقال هنر آئینی تعزیه خوانی و فرهنگ عزاداری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره و ترغيب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌‌های مرتبط با هنر آئینی تعزیه خوانی و مراسم مذهبی برگزار می شود گفت: مستندسازی و ثبت سير برگزاری مراسم عزاداری و شبیه خوانی در ده زیار از دیگر اهداف این سوگواره است.
انکوتی با اشاره به اینکه ارسال آثار برای عموم آزاد است و سوگواره در دو بخش حرفه ای و موبایلی برگزار می شود خاطر نشان کرد: محدودیتی در تعداد آثار ارسالی و یا سال ثبت آثار وجود ندارد اما آثار ارسال شده نباید جزو آثار ارسالی در نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار باشد.
وی اظهار داشت: آثار باید با فرمت jpg و حداقل dpi ۳۰۰ با حداقل اندازه ۲۵۰۰ پیکسل (برای ضلع بزرگ) ارسال شده و کیفیت مناسب جهت چاپ در ابعاد ۷۰×۵۰ را داشته باشد و آثاری که کیفیت مذکور را نداشته باشند به مرحله داوری وارد نمی‌شوند.
دبیر اجرایی دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه آثار باید به شماره همراه ۰۹۱۳۱۹۵۳۶۴۶ به صورت فایل در فضای مجازی ارسال شود گفت: مهلت ارسال آثار ۵ آذرماه ۱۴۰۰ است و آثار ارسالی در بازه زمانی سه روز بعد از اتمام مهلت ارسال آثار توسط دبیر اجرایی سوگواره به دبیر تخصصی سوگواره برای داوری تحویل داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: آقای ابوذر احمدی زاده به عنوان دبیر تخصصی سوگواره با دبیرخانه سوگواره همکاری دارد و آقایان عادل پازیار، اصغر خمسه و اکبر توکلی به عنوان داوران دومین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار انتخاب و معرفی می شوند.
انکوتی بیان کرد: در بخش حرفه ای به نفر اول مبلغ ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم مبلغ ۱۰ میلیون ریال و نفر سوم مبلغ ۷ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره تقدیم می شود و در بخش موبایلی به نفر اول مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال و نفر سوم مبلغ ۵ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس سوگواره تقدیم می شود.
وی با اشاره به اینکه سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با هماهنگی و مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می شود گفت: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، معاونت فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان، سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار در برگزاری این رویداد عاشورایی همکاری دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79994
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.