اهدای عضو راننده جیرفتی جان یک بیمار را نجات داد

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهدا عضو یکی از رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان که دچار مرگ مغزی شده بود، به یک بیمار خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رضا جعفری افزود: “حمید ظاهراآرا” راننده خودروی سواری کرایه بین شهری جیرفت، چهارشنبه هفته گذشته به دلیل تصادف در محور جیرفت به کرمان دچار خونریزی شدید و مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده، کبد وی به یک بیمار نیازمند اهدا شد.

وی با بیان اینکه این راننده حمل و نقل بین شهری در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت بستری بود، تصریح کرد: تلاش های کادر پزشکی برای زنده ماندن این بیمار به دلیل ضربه وارد شده به قسمت وسیعی از مغز به سرانجام نرسید و وی جان خود را از دست داد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این بیمار با رضایت خانواده پس از انتقال از بیمارستان جیرفت به بیمارستان افضلی پور کرمان تحت عمل برداشت کبد قرار گرفت که بلافاصله کبد مرحوم ظاهراآرا با موفقیت به یک بیمار نیازمند که در نوبت دریافت کبد قرار داشت، اهدا شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: اهدای عضو مرحوم ظاهرآرا با رضایت خانواده اش بیانگر انجام اقدامات خیرخواهانه اقشار مختلف جامعه از جمله راننده حمل و نقل جاده ای است.

جعفری با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی برخی خانواده ها، این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند که می توان با فرهنگ سازی بیشتر و همکاری رسانه ها این فرهنگ را نهادینه کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80309
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.