امتحانات نوبت اول مدارس کرمان به صورت حضوری برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر بازگشایی مدارس در این استان از اول آذرماه سال جاری گفت: امتحانات نوبت اول مدارس کرمان نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد اسکندری نسب با بیان اینکه از اول مهر سال جاری ۳۰ درصد مدارس زیر ۱۵ نفر دانش آموز کرمان بازگشایی شده و به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کرده اند افزود: مدارس دوره متوسطه، فنی و حرفه ای و کار دانش نیز از اول مهر با اجرای طرح گروه بندی به صورت حضوری فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با شیوع کرونا هستیم تصریح کرد: مدارس متوسطه دور دوم نیز از ۱۵ آبان بازگشایی شد و به صورت شیفت بندی و بر اساس شرایط و اقتضاعات مدرسه کار خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصمیم گیری برای چگونگی بازگشایی مدارس را وظیفه شورای مدارس دانست و گفت: این شورا بر اساس شرایط و اقتضاعات مدرسه اقدام به حضوری یا غیر حضوری برگزار کردن کلاس ها می کند.

وی به وجود سامانه ال. پی. ام. اس. سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مدیران مدارس موظف هستند چک لیست بهداشتی موجود در این سامانه را با توجه به شرایط موجود در مدرسه خود پر کنند و بعد از تکمیل این لیست با تایید سامانه و کارشناسان بهداشت مدارس و مرکز بهداشت، مجوز بازگشایی مدرسه را دریافت کنند.

تمام مدارس کرمان مجوز بازگشایی دریافت کرده اند 

اسکندری نسب ادامه داد: بر اساس اطلاعات و مجوز ارائه شده توسط سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان تمام مدارس استان کرمان مجوز بازگشایی دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر رعایت اصول بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و گروه بندی دانش آموزان برای حضور فیزیکی در مدارس تاکید و تصریح کرد: آموزش ارائه شده به دانش آموزان در این دوره به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری است.

وی با تاکید بر اینکه تمام مدارس استان کرمان مجبور به بازگشایی هستند گفت: اجباری و اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدرسه در اختیار مدیران مدارس است.

اسکندری نسب با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مدارس افزود: سامانه دانشگاه علوم پزشکی نیز روزانه آمار دانش آموزان و والدینی را که دچار بیماری کرونا شده اند به مدارس اعلام می کند تا از حضور دانش آموزان بیمار به مدرسه جلوگیری شود.

وی از والدین نیز خواست در صورت مشاهده کوچکترین علائمی از سرماخوردگی در هر یک از اعضای خانواده، مدرسه را در جریان قرار داده و از حضور فرزند خود در مدرسه خوداری کنند.

۹۹ درصد دانش آموزان کرمانی واکسن کرونا را دریافت کرده اند 

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان علیه کرونا اجباری نیست گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان کرمان معادل ۲۶۰ هزار نفر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: همچنین ۱۵۵ هزار نفر از دانش آموزان کرمانی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کرمان در زمینه تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان و فرهنگیان جز استان های برتر است.

وی گفت: ۹۸ درصد فرهنگیان استان کرمان نیز نوبت نخست و ۸۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و باقی مانده این جمعیت به دلایلی مانند ابتلا به بیماری خاص یا کرونا تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.