رییس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد


انتقاد از وجود ۵۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در شهر کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارگاه های ضایعاتی از جهات مختلف یک معضل جدی در مدیریت شهری است و متاسفانه از ۷۹۲ کارگاه ضایعاتی که در شهر کرمان وجود دارد ۵۰۰ مورد آن در محدوده شهری و ۲۹۲ مورد دیگر آن در خارج از شهر قرار دارند و فقط ۱۹۰ مورد آن دارای مجوز هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “یدالله موحد” صبح امروز دوم آذرماه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با انتقاد از نبود نظارت دقیق و اثربخش بر کارگاه های ضایعاتی اظهار کرد: متاسفانه مصوبات فقط روی کاغذ است و اگر به دنبال کاهش این آسیب هستید باید همه دستگاه های مربوطه برای رفع این معضل همکاری کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم پایش تصویری کارگاه های ضایعاتی تاکید کرد و افزود: به همه دستگاه ها وظایفشان را در زمینه ساماندهی کارگاه های ضایعاتی گوشزد و مهلت برای انجام وظایفشان مشخص کنید و هر دستگاهی که کوتاهی کرد به دستگاه های بالادستی گزارش داده شود و شهرداری در خصوص کارگاه های ضایعاتی بیشترین مسئولیت دارد.

وی تاکید کرد: عدم اقدام دستگاه های مربوطه در بحث کارگاه های ضایعاتی مشکل ایجاد کرده و همه مسئولیت های خود را در زمینه کارگاه های ضایعاتی می دانند و این موضوع در کرمان رها شده است و هر کس سلیقه ای رفتار می کند و این کارگاه ها کانون بزهکاری و آسیب شده اند. مسئولان بدانید نتیجه عدم اقدام، پیگرد قانونی است.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار کرمان نیز در این جلسه بر لزوم جمع آوری کارگاه های ضایعاتی غیرمجاز تاکید کرد و گفت: استان کرمان تنها استانی است که کارگاه های ضایعاتی آن در موضوع سرقت بسیار مهم هستند و باید جمع شوند و بنا بر گزارش فرماندهی انتظامی، افراد مشغول در این کارگاه ها به میزانی گستاخ شده اند که برخورد فیزیکی با افرادی که برای پلمب مراجعه کرده بودند، داشته اند.

وی با تاکید برآنکه باید متولی ساماندهی کارگاه های ضایعاتی تعیین تکلیف شوند، تصریح کرد: تجمیع مراکز ضایعاتی کرمان و پایش تصویری آنها از الزامات ساماندهی هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80358
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.