کارشناس بیماری‌های خاص دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:


تحریم‌ها، پانسمان بیماران پروانه‌ای را با مشکل مواجه کرده است

به گفته کارشناس مسئول واحد بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، تحریم ها بر پانسمان مخصوص بیماران پروانه ای اثر گذاشته و آنها را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، پروانه فلاح با اشاره به مشکلات بیماران پروانه ای اظهار کرد: زخمهای مربوط به تاولها دردناک هستند و نیاز به پانسمان مخصوص دارند؛ اکثر خانواده ها بی بضاعتند و هزینه معیشتی علاوه بر درمان برای آنها مشکل ساز شده است.

فلاح ادامه داد: محل اسکان برای بیماران مراجعه کننده از شهرستان به کرمان وجود ندارد و همچنین  هزینه ایاب و ذهاب جهت دریافت خدمات تخصصی ندارند.

کارشناس مسئول واحد بیماریهای خاص، معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان یاد آورشد: این بیماران پانسمان meplex نیاز دارند که از یک شرکت سوئدی وارد می شود و توسط خانه “ای بی” بین بیماران توزیع می شود؛ با تحریم ها ورود این پانسمان خیلی کم شده و بیماران مشکل دارند و نمی توانند از پانسمان معمولی استفاده کنند.

وی گفت: هفتاد بیمار در استان کرمان وسیستان و بلوچستان به این بیماری دچارند.

فلاح به خدمات کلینیک EB در بیمارستان افضلی پور اشاره کرد و افزود: هزینه داروهای بیمار تا سقف ۳۰۰ هزار تومان ماهیانه، ویزیت تخصصی بیمار در بیمارستان افضلی پور، آزمایشات مطابق با دستورالعمل، انجام‌خدمات سونو، رادیو گرافی، ام ارای، ct  سالی یکبار، شنوایی و بینایی سنجی سالی یکبار، خدمات توانبخشی و دندانپزشکی تا سقف مشخص شده که همگی به صورت رایگان انجام می شود.

بر پایه ی این گزارش، بیماری پروانه ای یا (EB (epidermolysis  bullosa  اپیدرمولایز بولوزا بیماری ارثی بافتهای پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول های خون ریزی دهنده دردناک می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80525
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.