مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تأکید کرد؛


لزوم تسهیلگری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال

صادقی بر لزوم تسهیلگری بانک‌های استان کرمان در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد تأکید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در نشست هم‌اندیشی با  رئیس اداره امور شعب یکی از بانک های استان کرمان یکی از اولویت‌های مهم این نهاد را اشتغال و توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: طی پارسال ۳۵ هزار شغل با کمک دستگاه‌های مربوطه در استان کرمان اجراشده که ۱۳ هزار شغل مربوط به کمیته امداد استان بوده است.

او بابیان اینکه مشاغلی که با کمک کمیته امداد اجرا می‌شود مشاغل مولد و پایداری هستند افزود: ازلحاظ کمی بیش از یک‌سوم مشاغل با کمک کمیته امداد ایجاد می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه ۷۷ ناظر شغلی کمیته امداد از شغل‌های ایجادشده با کمک این نهاد به‌صورت مستمر بازدید می‌کنند، تصریح کرد: این اقدام باعث پایداری طرح‌های اشتغال زای این نهاد شده است.

او گفت: بر اساس اعلام کارگروه اشتغال استانداری کرمان بیش از ۹۵ درصد مشاغل ایجادشده با کمک کمیته امداد دارای اصالت هستند.

صادقی به مشاغل ایجادشده با کمک این نهاد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح درزمینه کشاورزی، ۱۷ هزار و ۹۰۰ طرح درزمینه دامپروری، ۲۴ هزار طرح درزمینه خدمات، ۶ هزارو۹۰۰ طرح درزمینه فرش و گلیم، ۵ هزارو۷۰۰ طرح درزمینه صنفی و تولیدی، هزارو ۹۰۰ طرح درزمینه صنایع‌دستی، ۵ هزارو۲۰۰ طرح درزمینه حمل‌ونقل، ۸۳۰ طرح درزمینه پرورش طیور، ۳۶۰ طرح درزمینه زنبورعسل و ۴۸ طرح درزمینه آبزیان با کمک کمیته امداد در استان کرمان اجراشده است.

او در ادامه همچنین به نقش این نهاد در اقتصاد استان اشاره کرد و افزود: در هفت‌ماهه امسال هزارو ۴۸۰ تن گوشت قرمز، ۶هزارو۵۰۰ تن شیر، ۱۰۰ تن پشم، ۱۹۹ تن گوشت مرغ و ۵۸ تن گوشت ماهی با کمک مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولیدشده است.

او بر لزوم تسهیلگری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار برای توانمندی سازی آن‌ها تأکید کرد و افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها مددجویان کمیته امداد هستند.

صادقی خطاب به رئیس اداره امور شعب یکی از بانک های استان کرمان گفت: انتظار داریم مدل تفکر جهادی و روان‌سازی که در کار‌ها دارید در تمام شعب بانک ملی استان نهادینه شود.

صادقی گفت: با توجه به فرصت کوتاهی که به پایان سال باقی‌مانده درخواست ما از بانک‌ها تسهیلگری و تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان است.

او به اجرای طرح ۴۰ قسیم حاج قاسم سلیمانی برای ساخت ۵۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این طرح در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی کلنگ زنی شد و قرار است در دومین سالگرد این سردار بزرگ نیز تحویل مددجویان کمیته امداد شود.

صادقی ادامه داد: طرح ۴۰ قسیم از محل اعتبارات این نهاد و همکاری خیرین برای مددجویان در حال ساخت است و برای تکمیل این طرح قرار است ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به هر واحد مسکونی با کمک بانک‌های عامل  پرداخت شود که انتظار داریم بانک‌های عامل در این زمینه نیز تسهیلگری کنند.

جاوید قوامی، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمان نیز در این نشست اقدام کمیته امداد در اشتغال و توانمندسازی مددجویان را ارزشمند دانست و گفت: این نهاد با فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان کار‌های زیربنایی انجام می‌دهد که ماندگار و ارزشمند است.

او در پایان از آمادگی این بانک در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با این اقدام گره‌ای از مشکلات مددجویان و محرومان بازکنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80522
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.