پل «شهید بادپا» بازگشایی شد| شهرداری: علت تعویق، تاییدیه شورای فنی استان بود

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از بازگشایی پل «شهید بادپا» بعد از اصلاح خبر داد و گفت: به‌دلیل بازدید شورای فنی استان و اعلام نتیجه، بازگشایی پل به تعویق افتاد.

مهدی نیکویی افزود: با توجه به حاشیه‌ها و دغدغه‌هایی که در خصوص مسدود شدن این پل وجود داشت، مقرر شد شورای فنی استان از پل بازدید کند و گزارش مکتوب خود را به مقامات استان ارائه دهد؛ بنابراین، تا زمان بازرسیِ شورای فنی استان، بازگشایی پل متوقف شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا زلزله اخیر استان «هرمزگان»، دلیل بروز مشکل برای پل «شهید بادپا» بوده است، گفت: اشکال پیش‌آمده هیچ ربطی به زلزله ندارد.

نیکویی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری پل‌ها در همة دنیا وجود دارد و پل‌ها باید هر چندوقت یک‌بار بازدید و اصلاح شوند، افزود: پل «شهید بادپا» به‌دلیل عرشه زیاد و طولانی بودن، دو درز «الاستومری» دارد که در اثر مرور زمان و بارهای ترافیکی و دینامیکیِ ناشی از حرکت و تردد خودروها، باید مانند سایر پل‌ها، بازدید، تعمیر و نگهداری شود.

او ادامه داد: همچنین چون عرشه پل‌ها ازجمله پل «شهید بادپا» زیاد است، وجود درز اجرایی ضروری است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان تاکید کرد: چون قرارداد به‌صورت EPC است، اصلاح هرگونه مشکل پل تا پنج سال، جزو تعهدات پیمانکار است؛ بنابراین، پیمانکار نسبت به اصلاح پل اقدام کرده است.

به گفته‌ی او شورای فنی استان متشکل از نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، برنامه و بودجه، راهداری، آزمایشگاه مکانیک خاک و دستگاه‌های فنی و اجرایی مربوط، ضمن بازدید میدانیِ چندساعته و دریافت گزارش از مشاور و ناظر پل «شهید بادپا»، موضوع را در کمیته‌های تخصصیِ ایمنی، فنی و ترافیکی خود، بررسی می‌کنند، و به‌زودی گزارش مربوط را ارائه خواهند داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80720
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.