واکسیناسیون رایگان ۴۰۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان بم

به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بم ۴۰۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین(LSD) در شهرستان بم به صورت رایگان واکسینه شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مسعود اسدی پور در جمع خبرنگاران از اتمام فاز واکسیناسیون لمپی اسکین (LSD) در جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله ) در این شهرستان خبر داد و گفت: در این فاز که با همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی صورت گرفت تعداد ۴۰۰۰ راس دام سنگین با مراجعه اکیپ های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی به دامداری های صنعتی و روستایی شهرستان بویژه روستاهای محروم و دورافتاده علیه بیماری لمپی اسکین بصورت کاملا رایگان واکسینه شدند.

اسدی پور گفت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی با واگیری بالا در گاو و گوساله و با علائمی همچون بروز تب، برجستگی ها و ضایعات پوستی، آبریزش بینی و چشم، کاهش شیردهی و … است.

وی در ادامه افزود: در صورت شیوع بیماری لمپی اسکین خسارت اقتصادی فراوانی به واحدهای پرورش دام وارد می شود؛ این بیماری توسط نیش حشرات به ویژه پشه های گزنده و مگس های خونخوار و تماس مستقیم دام های سالم با دام های آلوده منتقل می شود؛ در صورت مشاهده بیماری ضمن گزارش به شبکه دامپزشکی و یا کلینیک های دامپزشکی شهرستان نسبت به درمان و سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80860
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.