با حضور مدیرکل کمیته امداد استان؛


مرکز نیکوکاری خیرین نیک‌اندیش ایران در کرمان افتتاح شد

مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال با نام خیرین نیک‌اندیش ایران با حضور مدیرکل کمیته امداد در کرمان افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یحیی صادقی، در مراسم افتتاح این مرکز نیکوکاری بابیان اینکه مراکز نیکوکاری به دنبال رفع نیازهای اساسی مددجویان و خانواده‌های بی‌بضاعت هستند، گفت: تاکنون ۴۲۶ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده که بخش عمده‌ای از نیازهای محرومان از این طریق برطرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه این نهاد با تخصصی کردن فعالیت مراکز نیکوکاری به دنبال تسهیل و تسریع درروند رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر است، گفت: مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی، زکات و مراکز نیکوکاری عمومی وارد عرصه خدمت‌رسانی شده‌اند که تاکنون نتایج بسیار مناسبی در این زمینه به‌دست‌آمده است.

وی بابیان اینکه مراکز نیکوکاری پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان هستند که از این طریق کمک‌های مردمی به شکلی ساده‌تر و سریع‌تر در اختیار محرومان قرار می‌گیرد افزود: گسترش مراکز نیکوکاری موجب توسعه کار خیر در جامعه خواهد شد و کمک‌های خیران در هر منطقه و محله موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ریشه‌کنی فقر و محرومیت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار خانواده با جمعیتی بالغ‌بر ۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان میانگین درصد خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در کشور هشت درصد است ولی در استان کرمان این آمار ۱۳ درصد است که ۱۰ درصد مددجوی کمیته امداد هستند.

صادقی ادامه داد: آمار بالای مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی زیبنده استان ثروتمند کرمان نیست. از ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان ۷۰ درصد سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند که اکثر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: نگاه ما بر توانمندسازی این خانواده‌ها از طریق مشاغل خرد و خانگی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی بر لزوم مشارکت مردم و خیران در حل مشکلات مددجویان و محرومان تأکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به اجرای طرح اکرام ایتام توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: کمک به ایتام و حمایت از آن‌ها معامله با خداوند است و اجر آن در پیشگاه خداوند محفوظ خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80924
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.