سامانه املاک شهرداری رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

شهردار رفسنجان از راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: مصمم هستیم مبارزه با فساد و شفافیت را با جدیت جلو ببریم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مجید کهنوجی  در نشست خبری که در فرهنگسرای رسانه شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: خروجی معماری و شهرسازی با تاکید بر هویت اسلامی ایرانی، به آرامش رسیدن مردم است؛ این موضوع در دستور کار بوده و این آرامش در محله، منطقه و کل شهر مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه بهره وری، خدمات رسانی و راندمان در شهر پایین آمده است، افزود: تقویت و مدیریت سرانه محله‌ها برای حفظ آرامش شهروندان یک ضرورت است و شهرداری در بحث خانه‌سازی، در طرح تفصیلی، ساخت خانه، بالای دو طبقه را ممنوع کرده که در حال تصویب است و تلاش ما این است که در برنامه چهارساله این موضوع را عملیاتی کنیم.

کهنوجی با بیان اینکه رسانه‌ها نماینده مردم و چشم و گوش افکار عمومی هستند و هم به مردم و هم شهرداری می توانند کمک کنند، یادآور شد: در جلسه ای با هیات رئیسه خانه مطبوعات استان در خصوص آموزش خبرنگاران و تعاونی مسکن خبرنگاران اعلام آمادگی کرده و تا جایی که قانون اجازه تخفیف‌ها را بدهد همکاری خواهیم کرد و یک نماینده از سوی شهرداری برای پیگیری تحقق این موضوع معرفی می‌کنیم.

شهردار رفسنجان در ادامه از راه‌اندازی سامانه شفافیت شهرداری رفسنجان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: سامانه نظام جامع پیشنهادات شهرداری رفسنجان نیز به‌ عنوان اولین سامانه در استان کرمان تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

کهنوجی به مبحث مبارزه با فساد، اشاره و خاطرنشان کرد: در  بحث مبارزه با فساد و الکترونیک‌کردن شهرداری تلاش داریم تا پایان ۱۴۰۰ بتوانیم پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته باشیم که مردم بتوانند از داخل منزل کلیه کارها تا صدور پروانه را انجام دهند و نیازی به مراجعه به شهرداری نداشته باشند.

وی از راه اندازی سامانه املاک شهرداری رفسنجان نیز خبر داد و افزود: یکی از نیازهای شهرداری رفسنجان، سامانه املاک شهرداری بود که با راه‌اندازی آن الان ۶۰ درصد املاک در سامانه، ثبت و مشخص شده و در تسریع کار ارباب‌رجوع تأثیرگذار است و اگر با ادارات دیگر ادغام شود بسیاری از بروکراسی اداری در زمینه املاک کاهش خواهد یافت.

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای پنجم ۸۹ میلیارد تومان موجودی تحویل شورای ششم داد و ۱۶۰ میلیارد تومان تعهد برای ۶۳ پروژه قرارداد بسته بود که با توجه به این وضعیت، تا پایان سال ۱۴۰۰ بودجه ما منفی است. با این حال این پروژه ها را ادامه می دهیم و با تلاش مجموعه همکاران شهرداری این تعهدات را به صفر می رسانیم و هیچ دغدغه ای نسبت به این موضوع نداریم.

کهنوجی در تشریح تعطیلی پروژه صد چشمه گفت: صدچشمه به‌دلیل اینکه داخل رودخانه بود، آب منطقه‌ای باید مجوز می‌داد که پیگیر هستیم مجوز بگیریم، نکته دیگر اینکه پروژه‌ای بود که فقط طراحی انجام شده و بدون محاسبات قرارداد منعقد شده بود.

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه خیابان انقلاب اولین گامی که باید برداشته شود، برداشتن تیرهای برق بود که بدون مجوز اداره برق این طرح را شروع کردند. طی دو ماه هنوز طراحی‌های برق اجرا نشده، چون حتما باید تیرهای برق برداشته شود و تابلوهای بزرگ، نصب و برای هر مغازه انشعابات داده شود؛ طراحی کاملا مفصلی نیاز دارد که به محض انجام این کارها این پروژه از سرگرفته می‌شود و بعد از آن بازار سرپوشیده و بازار روز در اولویت‌های بعدی قرار دارند. روی این دو پروژه دست گذاشتیم و بخاطر این مسائل دست نگه داشته ایم.

کهنوجی با تاکید بر اینکه زمین‌فروشی پنهان خلاف قانون است و صراحتا سازمان بازرسی روی آن دست گذاشته و ماده ۱۰۱ شهرداری‌ها در این خصوص شفاف نوشته است، گفت: اما در دوره قبل ۱۳ هزار و ۳۰۰ قصب زمین به فروش رفته که واحد املاک شهرداری قیمت‌گذاری می‌کرد  در حالی که کجای قانون اجازه داده که به عنوان کارمند شهرداری بیایید قیمت گذاری کنید؟

وی تاکید کرد: این موضوع فسادزاست و از زمانی که آمده ام تمام زمین هایی که تفکیک شده، همه را گرفتم و هر سه ماه به صورت شفاف از طریق سامانه به مزایده و فروش گذاشته می‌شد و از هیچ چیز باکی نداریم و این شفاف سازی و مبارزه با فساد است. دست دلالان از این قضایا بریده شده است و تمام املاک و تمام تفکیکی‌ها و پولی که از مردم گرفته می‌شود وارد سامانه می‌شود. مصمم هستیم مبارزه با فساد و شفافیت را با جدیت جلو ببریم.

کهنوجی ابراز کرد: آمادگی داریم که تمام املاک، تفکیکی ها با قیمت ها و پولی که از مردم گرفته می شود روی سایت گذاشته شود، مزایده ها آنلاین برگزار شود، تمام مناقصات و مزایدات بصورت شفاف برگزار شود حتی رسانه ها در مناقصات و مزایدات شرکت کنند. بنابراین شورای ششم و شهرداری کاملاً مصمم برای مبارزه با فساد و انجام شفافیت هستند.

کهنوجی، شهرداری را کلاف گره خورده ای دانست که باید توسط پرسنل خدوم و پاکدست اداره شود و تصریح کرد: کارکنان شهرداری واقعا زحمتکش هستند و در بحث رفاهی و معیشت پرسنل برنامه داریم که در نشست خبری بعدی که در سال آینده اتفاق می افتد اعلام خواهم کرد.

شهردار رفسنجان همچنین از تغییر نام میدان ورودی شهر (کریم آباد محقق) بنام شهید آزادنیا و بلوار قدس به نام سردار شهید حاج علی محمدی پور خبر داد و افزود: مرز شهری افزایش پیدا نخواهد کرد و طرح تفصیلی شهر را می بندیم تا شهر بیش از این گسترش پیدا نکند. یکی از برنامه های ما احداث پارک های محله ای است و یکی از مهمترین درخواستهای مردمی ساخت این پارکها است.

به گفته وی در هر محله اعتباری در نظر گرفته شده و با خواست مردم بر اساس اولویت‌های محله‌ها کار انجام می‌شود.

شهردار رفسنجان در خصوص برنامه‌های شهرداری برای سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در این رابطه کمیته‌ای با حضور امام جمعه و دیگر مسؤولان تشکیل شده است و برنامه داریم مراسم حالت مردمی بگیرد. کار به خاطر حاج‌قاسم به یک گروه وصل نیست و هر محله برای حاج‌قاسم اقدامی انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بافت تاریخی رفسنجان که در مرکز شهر واقع شده و منطقه مسکونی اتباع شده است، گفت: این بافت باید ساماندهی شود که پیگیری در سطح ملی و استانی را می‌طلبد.

کهنوجی، بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رفسنجان بالای را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در تلاشیم بودجه سال ۱۴۰۱ را بالای ۷۰۰ میلیارد تومان ببندیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره پروژه پیامبر اعظم(ص) واقع در میدان ابراهیم رفسنجان توضیح داد: هم پیمانکار و هم شهرداری پای کار است اما در این میان اداره اوقاف کار را با وقفه مواجه کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80952
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.