معاون عمرانی استاندار: دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکردند؛ مسائل به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود 


هزارتوی نواقص آرامستان جدید شهر کرمان

هیچ کس زیر بار حل نواقص آرامستان جدید شهر کرمان نمی‌رود، دستگاه‌ها آنقدر به وظایف خود عمل نکردند تا جاده آرامستان جان 2 نفر را گرفت. حالا قرار است به‌زودی در جلسه‌ای برای آخرین بار همه مسائل تعیین تکلیف شود.

معلوم نیست اگر حادثه واژگونی خودرو در مسیر آرامستان جدید شهر کرمان و مرگ ۲ جوان ۲۶ و ۲۷ ساله رخ نمی‌داد؛ تا کی قرار بود وضعیت جاده با شرایط  فعلی ادامه داشته باشد.

هر کس که تنها یک بار این جاده را تا انتها رفته باشد می‌داند حادثه در آن اصلا دور از انتظار نیست. جاده‌ای با پیچ‌ و خم‌های خطرناک، و پستی و بلندی‌های زیاد که اولین اشتباه در آن می‌تواند به آخرین اشتباه تبدیل شود. اتفاقی که افتاد و به مرگ ۲ نفر ختم شد.

مردادماه امسال بود که آرامستان جدید شهر کرمان بعد از اتمام جای دفن در مسجد صاحب الزمان و شایعه گورهای دسته جمعی در کرمان افتتاح شد؛ البته با عجله و نواقص زیاد. نواقصی مثل نبود غسالخانه، آب، برق و جاده مناسب که بارها نیز مورد انتقاد قرار گرفتند.

از مرداد تا کنون اما مشکلات همچنان پابرجاست و اقدام موثری در جهت رفع‌ آن‌ها برداشته نشده است. مصطفی آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار می‌گوید: به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری، احداث آرامستان‌ها وظیفه شهرداری است؛ اما با وضعیت کنونی اگر شهرداری بخواهد به تنهایی کاری انجام دهد به این زودی‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

او ادامه می‌دهد: با توجه به همین مسائل در زمان سرپرستی آقای پوراسماعیلی، در بازدیدی که به اتفاق فرماندار کرمان و مدیران مرتبط برق و آب صورت گرفت قرار شد مسایل آرامستان رفع شود که به هر دلیلی حل نشد؛ نه آب، نه برق و نه شهرداری کاری انجام ندادند؛ تنها شهرداری تعدادی وسایل هشدار  در جاده نصب کرد که آن هم اعلام کردند دزدیده شده است.

اداره برق: پیمانکار به علت قیمت پایین از پروژه کناره‌گیری کرد

جعفری مدیر امور برق شرق شهر کرمان می‌گوید: در بحث روشنایی، انجام معابر شهری با اداره برق بوده و مسیر آرامستان یک جاده اختصاصی است؛ وقتی بحث بلوار پیش می‌آید شهرداری کار پایه، فونداسیون، چراغ و کابل را انجام می‌دهد و تامین برق و سرویس‌های بعد از آن با اداره برق است.

آن طور که جعفری می‌گوید بهمن ۹۹ طرح روشنائی مسیر و تامین برق آرامستان جدید شهر کرمان تهیه و مستندات طرح شامل نقشه اجرائی و لیست لوازم به شهرداری  ابلاغ شده است؛ اردیبهشت شهرداری طی مناقصه‌ عمومی پیمانکار را انتخاب کرده اما به علت قیمت پایین کاری انجام نشده و پیمانکار بعد از مدتی از اجرای پروژه کناره گیری می‌کند.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر مدارک و مستندات به قوت خود باقیست و شهرداری باید پیمانکار جدید را معرفی کند و انجام کار نیز با شهرداری است.

شهرداری: روشنایی وظیفه اداره برق است

این در حالی است که سلمان متحدین مدیر روابط عمومی شهرداری کرمان پیش از این گفته بود وظیفه تامین روشنایی مسیر بر اساس قانون بر عهده شهرداری نیست و شرکت توزیع برق شمال و برق منطقه ای باید در این خصوص اظهار نظر کنند.

شهردار کرمان نیز در جلسه شورای روز دوشنبه ۱۵ آذر گفت که دستگاه‌های مسئول استان همگی باید برای حل مسئله جاده و سایر مشکلات مربوط به آرامستان «بهشت کریمان»، پای کار بیایند؛ و در این زمینه به یک امداد استانی نیاز داریم.

معاون استاندار: وظایف دستگاه‌های مرتبط با جاده آرامستان این هفته تعیین تکلیف می‌شود

آیت اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار می‌گوید: برای همه مشکلات آرامستان جلساتی داشتیم که نه شهرداری و نه برق و آب کار چندانی انجام ندادند و کار عملا متوقف شد. به هر حال روشنایی مسیر باید تامین شود که شرکت برق باید به شهرداری کمک کند؛ در هر صورت جمع بندی همه مسائل در حال انجام است و به زودی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار و تصمیم گیری نهایی انجام می‌شود.

او در خصوص ممنوع بودن تردد شبانه در جاده آرامستان نیز گفت: این موضوع در شورای ترافیک استان مصوب شد؛ مصوبات شورای ترافیک نیز برای شهرداری لازم الاجرا است اما برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تاکید شد مصوبه شورای تامین را هم بگیرد.

هر چند حالا هر چه انجام شود نوشداروی بعد از مرگ سهراب است و زندگی برباد رفته ۲ جوان فوت شده باز نمی‌گردد اما لازم است سریع تر نواقص رفع و از هرگونه حادثه احتمالی دیگر جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81050
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.