مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد:


ثبت اطلاعات گوشت مرغ در سامانه رهگیری پست

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره بر اهمیت حمل بهداشتی گوشت مرغ نسبت به لزوم همکاری مدیران کشتارگاه ها درخصوص بکارگیری سامانه رهگیری گوشت مرغ توسط اداره پست استان، تاکید و عنوان کرد: بر اساس مصوبات تنظیم بازار استان، خودروهای حمل گوشت مرغ باید دارای پروانه بهداشتی و کد IVC  باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حسین رشیدی افزود: مشخصات این خودروها در سامانه تجارت ثبت و راننده خودرو با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند خود موظف است میزان معین گوشت مرغ را به همه مراکز عرضه عمده و خرد تحویل داده و فروشنده تخلیه آن را ثبت نماید.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بارگیری و توزیع گوشت مرغ باید در حضور مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه ها انجام شود و خروج مرغ در زمان های دیگر از کشتارگاه ها ممنوع است، افزود: در این طرح که با همکاری شرکت پست استان و کشتارگاه‌های طیور عملیاتی شده است، نسبت به رهگیری نظام مند (سیستماتیک) خودروهای حامل گوشت مرغ از سطح کشتارگاه تا محل عرضه اقدام خواهد شد.

وی  افزود: از کشتارگاه‌های مرغ در سطح استان و خودروهای حمل مرغ درخواست شده تا نرم‌افزار مربوطه که توسط اداره پست ایجاد شده را نصب کنند تا فرایند تولید تا توزیع تحت‌نظر باشد، ضمن اینکه خرده فروشان گوشت مرغ نیز باید در سامانه جامع تجارت، ثبت نام و میزان دریافتی خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی افزود: بر اساس این طرح زنجیره تولید و توزیع گوشت مرغ از طریق رصد سیستم حمل و نقلی و سامانه رهگیری مرسولات شرکت پست رهگیری و رصد خواهد شد تا از هرگونه عرضه خارج از شبکه گوشت مرغ پیشگیری شود.

رشیدی با اشاره به اینکه از زمان ساخت و راه اندازی برخی کشتارگاه های طیور استان مدت زمان زیادی گذشته است که نیازمند انجام اصلاحات و بازسازی می باشند و نواقص هر بخشی از کشتارگاه باعث عدم سلامت محصول نهایی خواهد شد، رفع نواقص بهداشتی در کشتارگاه ها را ضروری برشمرد.

وی در ادامه با ذکر این نکته که مسئولین فنی دامپزشکی، نماینده دامپزشکی در کشتارگاه ها می باشند، نسبت به لزوم حضور فعال مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه ها درخصوص بازرسی قبل از کشتار، حین کشتار و در زمان بسته بندی، تاکید و خواستار نظارت بیشتر ناظرین بهداشتی دولتی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اعلام ضرورت پیگیری انجام کامل واکسیناسیون بیماری کرونا توسط پرسنل و کارکنان کشتارگاه ها اعلام کرد: لازم است شستشوی کامل و با فشار آب کافی لاشه ها قبل از ورود به چیلر جهت جلوگیری از آلودگی آب چیلر و آلودگی متقاطع در کشتارگاه ها صورت گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان،  این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اهمیت شستشو و ضدعفونی خودروها و قفس های حمل طیور در جلوگیری از انتشار بیماری های واگیردار علی الخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مدیران کشتار گاه های طیور، امکانات لازم جهت شستشو و ضدعفونی خودروها و قفس های حمل مرغ را فراهم کنند.

لازم به ذکر است در این نشست که روسا و مسئولین نظارت شبکه های دامپزشکی و مدیران و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور شهرستان های استان به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل مطروحه از سوی روسای شبکه های دامپزشکی، مسئولین فنی و مدیران کشتارگاهها مصوباتی به تصویب رسید.

این نشست  با حضور دکتر حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، دکتر صدیقه کاظمی نیا معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر مینا قاضی زاده رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر آمنه زینلی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان، کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شهرستان کرمان و مدیران کشتارگاه های طیور شهرستان کرمان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.