استاندار اعلام کرد:


حمایت از ایده‌های پژوهشگران به حل مشکلات کرمان کمک کند

استاندار کرمان گفت: اگر ایده‌های پژوهشگران واقعا به حل مشکلات استان کمک کند، بنده تضمین می‌دهم که از آن‌ها حمایت شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی زینی‌وند در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان کرمان به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری بیان کرد: دانشگاه‌های استان کرمان همواره در عرصه پژوهش و فناوری تلاش داشته و جزء برترین‌ها بوده‌اند و موجب شناخته‌شدن استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های مهم توسعه علم و فناوری در کشور شده است.

وی افزود: ماهیت دانشگاه‌ها در حال تغییر است و مسئولین نیز باید دانشگاه‌ها را متناسب با این تحولات به خصوص تحولات نسل جدید به روز کنند، در غیر این صورت به یک نهاد عادی و غیر پویا تبدیل می‌شوند که جامعه در زمینه‌های مختلف عقب مانده و سقوط می‌کند.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌ها به سمتی حرکت کرده‌اند که مردم برای پاسخ نیازهای جامعه چشم به آن‌ها دوخته‌اند. دانشگاه‌های اصلی ما باید در این حوزه با دانشگاه‌های سراسر جهان رقابت داشته باشند.

وی اضافه کرد: نظام اداری دانشگاه‌ها یک نظام ناکارآمد و پر پیچ و خم شده است و قوانینی که تصویب می‌شود ممکن است این روند را پیچیده‌تر هم‌ کند بنابراین یکی از مهم‌ترین اموری که دانشگاه‌ها باید در آن دخیل شده و به کمک دولت ییایند همین امر است و با مشورت‌هایشان  در حوزه‌های علوم انسانی دستگاه‌های اداری کشور را ارتقاء بخشند.

استاندار کرمان همچنین به چالش‌های چند وجهی در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: اگر دانشگاه‌ها به این حوزه ورود نکنند، در آینده استان و کشور با بحران‌های جدی به خصوص در موضوع کمبود آب روبه‌رو می‌شود. در حال حاضر مقدار آبی که برداشت می‌شود بیش از توان موجود است که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

وی تأکید کرد: این مسئله باید به یک بی‌قراری برای تمامی اقشار جامعه تبدیل شود. تریبون‌های ما بعضی اوقات مسائلی را بزرگ می‌کند که اولویت زندگی مردم نیست؛ در حال حاضر اولویت انرژی است که در همه زمینه‌ها از جمله آب، گاز و برق دچار بحران است.

استاندار کرمان عنوان کرد: تکنولوژی صنایع باید به وسیله شرکت‌های فناور به‌روز شود تا کارخانه‌ها بتوانند در جهت رفاه مردم عمل کنند؛ شرکت‌های فناور نباید نگران بی‌توجهی به ایده‌ها باشد و دلسرد شوند زیرا بالاخره آدم‌هایی هستند که به این ایده‌ها توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید به حوزه‌های صنعت و کشاورزی ورود کنند، گفت: در خصوص کشاورزی اگر درست عمل شود می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای اقتصاد کشور باشد؛ مشکلی که در حال حاضر در زمینه کشاورزی وجود دارد سنتی بودن آن است که علاوه بر مشکلات دیگر  مصرف آب بسیار بالایی دارد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید به کمک استان بیایند، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان و ایده‌ها باید تقویت شده و به آن‌ها بهاء داده شود زیرا به طور قطع می‌توانند نظام اداری کشور را از روزمرگی نجات داده و به ایجاد اشتغال و حل مشکلات استان کمک کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81142
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.