فرمانده انتظامی بم:


متصدی کافی‌نت در بم با ۳۱ فقره کلاهبرداری دستگیر شد

کرمان نو- فرمانده انتظامی بم از شناسایی و دستگیری متصدی متخلف یک کافی نت با ۳۱ فقره کلاهبرداری از شهروندان با انتقال وجه از حساب بانکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر نجفی اظهارداشت: با تلاش ماموران پلیس فتا و پس از دریافت شکایت چند شهروند برای انتقال و کسری اعتبار وام از حساب بانکی شان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این زمینه کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیق و استعلام از حساب های شاکیان، متهم را که متصدی یک کافی نت در شهرستان بم بود  شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم پرونده در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود اما در مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ نجفی ادامه داد: متهم اعلام داشت چند نفر از شهروندانی که متقاضی دریافت وام از بانک بودند برای انجام ثبت نام اینترنتی و اعتبارسنجی به کافی‌نت مراجعه و به علت نداشتن سواد رایانه‌ای مراحل ثبت نام را به تصدی کافی‌نت محول می‌کردند.

فرمانده نیروی انتظامی بم توضیح داد: متهم نیز از این فرصت سوء‌استفاده، اطلاعات بانکی حساب را ذخیره و اقدام به برداشت و انتقال غیرمجاز اعتبار وام از حساب ۳۱ نفر از شهروندان کرده است.

سرهنگ نجفی از شهروندان خواست به هیچ عنوان رمزهای بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

فرماندهی انتظامی شهرستان بم در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان توصیه کرد: شهروندان اگر می خواهند تراکنش مالی خود را از طریق کافی نت انجام دهند خودشان اطلاعات کارت بانکی را وارد کنند و از بازگو کردن آن به دیگران بپرهیزند؛ در صورتی هم که توانایی انجام این کار را ندارند از افراد آشنا و مطمئن کمک بگیرند و بعد از اتمام کار رمز خود را تغییر دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81159
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.