استاندار اعلام کرد


احتمال انحلال برخی شوراهای اسلامی در استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به وجود برخی اختلاف‌ها و مسائل در بعضی شوراهای استان بر سر انتخاب شهردار یا دیگر امور گفت: ممکن است انحلال در دستور کار برخی شوراها قرار گیرد زیرا هیچ چیزی برای ما مهمتر از کار مردم و ضرورت حل مشکل آنان نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست شوراهای اسلامی استان کرمان با طرح این پرسش که آیا شورایی که طی ۶ ماه به انتخاب شهردار نرسیده می تواند برای مردم کاری کند؟ خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی ارتباط بسیاری با زندگی مردم دارند، شما از دولت و مجلس شورای اسلامی بیشتر در زندگی مردم موثرید پس آنان را معطل نکنید.

وی افزود: باید به زندگی سنتی در برخی مناطق تن داد و ریش سفیدی و برخی اختلافات مسئولان شهرستانی با شوراها نباید مردم را معطل بگذارد؛ ما محصول مردم سالاری اسلامی هستیم لذا به این قوانین باید تن دهیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه زندگی مردم را نباید بیش از این معطل کرد تاکید کرد: معاونت عمرانی استانداری و فرمانداران در هیات حل اختلاف موضوع و این مشکلات را بررسی کنند و براساس روال قانونی حتی انحلال شورا را در دستور کار بگذارند زیرا هیچ چیزی مهمتر از منافع مردم نیست؛ اختلافات باید حل شود.

زینی وند همچنین با تاکید بر انتخاب شهرداران براساس شرایط و ضوابط قانونی اظهارداشت: در حوزه انتخاب شهرداران سعی کنید در چارچوب قانون باشد.

وی اضافه کرد: این همه جوان تحصیلکرده با انگیزه، سابقه قانونی و تحصیلات مرتبط وجود دارند و معرفی افرادی بدون سابقه و مدرک برای شهرداری ها جالب نیست.

استاندار کرمان با بیان اینکه مردم در شوراها با جناح کاری ندارند تاکید کرد: مردم کار می خواهند، باید مسائل شهری مردم را رفع کنیم، از جمع آوری زباله تا مبلمان شهری، مناسب سازی فضای شهری و شهری مسائل مهمی هستند که در اجرای آنها به شوراها کمک می کنیم.

وی با اشاره به ضرورت زیباسازی و اقتصاد شهری گفت: باید شهرها به محل درآمد مردم تبدیل شوند، شهر باید سالم و زیبا باشد و روح شهرها را نباید برای مردم ملال‌آور کنیم.

استاندار کرمان یادآور شد: با چند قوطی رنگ می توانیم شهرها را به وجد بیاوریم.

وی همچنین با اشاره به ضرورت انجام اقدامات متناسب با شرایط کم آبی در مدیریت شهری خطاب به اعضای شوراهای اسلامی استان کرمان گفت: به سمت سازگاری با کم آبی بروید، گیاهان سبز کم آب بر را گسترش دهید و به زیباسازی فضای شهری نیز توجه کنید.

زینی وند افزود: اعتقاد دارم شهرداری ها با حریم شهر هم کاری نداشته باشند و نخاله های ورودی برخی شهرها را جمع آوری کنند؛ وجود نخاله اطراف شهرها اصلا قابل قبول نیست و باید سریعتر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه بُعد فرهنگی، نشاط اجتماعی و اسلامی بودن در نمادهای شهری و مدیریت شهری بسیار مهم است اظهارداشت: اینکه کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام شود را پیشنهاد دادیم که بنیاد شهید سلیمانی پیگیر آن است؛ لذا شوراها و شهرداری ها نیز تصویر شهدا را تکریم کنند که بر این حوزه به ریز نظارت می کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: شوراهای اسلامی با تعامل و هم افزایی مسائل کلان شهرستان را جمع بندی و در جلسات اعلام کنند.

شوراها به نفع مردم نقش آفرینی کنند

وی با بیان اینکه افراد منتخب شوراها در شورای استان منسجم و با برنامه به استان خدمت کنند گفت: شوراها به علت نقش شورای عالی استان‌ها حتی در تدوین لوایح دولت و تصویب قوانین موثر می توانند در حوزه مدیریت شهری به نفع مردم استان نقش آفرینی کنند.

زینی وند افزود: بحث قوانین را جدی بگیرید زیرا برخی تصمیم ها در شهرهای مختلف علاوه بر ایجاد مسائل برای شهرداران و خود اعضای شوراهای اسلامی اعتماد مردم را نیز سلب می کند؛ لذا تسلط بر قوانین شوراها و وظایف آنها بسیار مهم است.

استاندار کرمان گفت: نظارت قانونی بر شهرداری‌ها مساله مهم دیگری است که کار شهرداری‌ها را به نفع مردم روان و سالم سازی فضای شهری را تسهیل می کند که این موارد آفت های شوراهاست.

شغل آفرینی با کارمندی صحیح نیست

وی در ادامه با اشاره به مشکل تراکم نیروی انسانی در شهرداری ها اضافه کرد: بدنه شهرداری ها از تراکم نیروها رنج می‌برد و نیروهایی به بدنه شهرداری ها تحمیل می شود که فضای اداری را ناکارآمد و هزینه‌ها را افزایش می دهد؛ شغل آفرینی با کارمندی صحیح نیست و شهرداری ها باید در این حوزه چابک سازی شوند.

زینی وند ادامه داد: در حوزه اعتبارات ارزش افزوده که به استان می آید، نوع هزینه ها و نداشتن نظارت سبب ایجاد مشکل می شود لذا در تعامل با شهرداری ها دقت شود.

گفتنی است، در این نشست منصور عزیزآبادی به عنوان رییس، یعقوب الله‌بخشی نایب رییس، ثریا نیک‌نفس و مرتضی دهقانیان منشی، محمد مداومی سخنگو و عباس ابراهیمی به عنوان عضو هیات حل اختلاف شورای اسلامی استان کرمان انتخاب شدند.

همچنین خداداد خارایی، علیرضا عباس زاده و غلامرضا پوربلوچ به عنوان نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81186
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.