رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


بودجه‌های پژوهشی پاسخگوی فعالیت‌ها نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بودجه‌های پژوهشی جوابگوی کارهای تحقیقاتی نیست و در چند سال گذشته از منابعی که در اختیار داشتیم استفاده کردیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا رشیدی نژاد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای سلامت بیان کرد: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کشور در حال حاضر مناسب است و منتظر بهتر شدن آن هم هستیم.

وی افزود: در بخشی از گروه‌ها شاهد کمتر شدن فعالیت پژوهشی بودیم اما در مجموع تعداد پژوهشگرانی که در فعالیت‌های پژوهشی شرکت نداشتند نسبت به سال گذشته نصف شده و به ۱۴ درصد از کل افراد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: پژوهش را اجبار نمی‌کنیم اما یکی از وظایف عضو هیئت علمی، فعالیت در حوزه پژوهش است. بار اصلی پژوهش را اعضای هیئت علمی به دوش می‌کشند که در این زمینه مهارت، علاقه و وقت بیشتری را دارند و می‌دانیم همکاران بالینی متفاوت هستند اما حداقل‌ها همیشه باید وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: تحقیق و پژوهش جزء جدانشدنی زندگی و حتی امور روزمره زندگی است بنابراین ارزش و جایگاه تحقیق و پژوهش بر کسی پوشیده نیست و مورد تأکید بزرگان علم و دین ما است.

رشیدی نژاد اظهار کرد: پژوهش‌ها بهتر است تقاضا محور بوده و بر اساس نیازهای جامعه باشد که در دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این اتفاق بیش از پیش افتاده است. بدیهی است پژوهشی که منجر به رفع مشکلات جامعه شود ارزشمندتر است.

وی تأکید کرد: به همکاران جوانی که وارد عرصه پژوهش می‌شوند باید بها داده شده و راهنمایی و کمک به آن‌ها وظیفه پیشکسوتان است؛ البته در بسیاری از گروه‌ها این مسئله رعایت می‌شود. از طرفی همکاری بین بخش‌های بالینی و پایه باید بیشتر شود تا از وجود همدیگر به جهت رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: بودجه‌های پژوهشی جوابگوی کارهای تحقیقاتی نیست و در چند سال گذشته از منابعی که در اختیار داشتیم استفاده کردیم به همین دلیل در تلاشیم ارتباط با صنعت با بهتر شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا بیشتر شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.