شبکه برق بافت قدیم شهر کرمان به کابل خودنگهدار مجهز می‌شود

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: شبکه برق بافت قدیم کرمان با صرف بیش از ۳میلیارد ریال اعتبار به کابل خودنگهدار مجهز می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان، مهندس رسول عبداللهی افزود: بدلیل فرسودگی شبکه روشنایی بافت قدیم شهر کرمان شاهد افت ولتاژ، نوسانات و سرقت سیم برق بودیم که از ابتدای امسال با هدف افزایش پایداری شبکه، رفع مشکلات امنیتی و قطعی برق، بااحداث ۲۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است .
وی با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از ۲۰۰کیلومتر از شبکه سیمی در شمال استان به کابل خودنگهدار مجهز خواهدشد، گفت: بخشی از پایه‌های فرسوده بافت قدیم با پایه بتنی تعویض شدند.

وی بیان کرد: با هدف افزایش پایداری شبکه و اصلاح خطوط توزیع برق، عملیات تعویض ۱۰۰کیلومتر شبکه سیمی به شبکه خودنگهدار در شهرستان رفسنجان نیز در دست اجرا و بهره برداری میباشد.
عبداللهی از ادامه اجرای طرح جهادی اصلاح شبکه روشنایی معابر در شهرستان های شهربابک ، زرند ، راور ، نوق و کشکوئیه در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به توسعه و تقویت شبکه توزیع برق در برخی نقاط شهری و روستایی بیان کرد: برای کاهش نوسانات، رفع افت ولتاژ و افزایش پایداری شبکه، ۴ دستگاه پست هوایی در شهرک بنیاد مسکن خورسند ، روستای چرچیت کوهپایه و شهر ریحانشهر و بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط فشار ضعیف به منظور تامین برق متقاضیان فاقد شبکه نصب شد.
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۷هزار کیلومتر شبکه با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان بابت روشنایی ورودی بلوار شهید سلیمانی اختیار آباد ، تقاطع شهدای گمنام و بلوار اموزگار کرمان ، بلوار باب الحوائج حاجی آباد ، بلوار ریحانشهر و خیابان غفاری شهربابک و تامین برق روستای چرچیت کوهپایه و شهرک بنیاد مسکن خورسند احداث شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان رفسنجان نیز برای تامین برق متقاضیان فاقد شبکه در شهرک های جهاد و دادگستری و شهرداری و همچنین تامین روشنایی روستاهای اسلام آباد،سعادت آباد،مهدی آباد سردار و کوثر ریز ۵ دستگاه پست هوایی و بیش از ۲۷۰۰کیلومتر شبکه فشار ضعیف احداث با اعتباری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان نصب و احداث شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81450
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.