مدیرتوزیع برق شهرستان رفسنجان خبر داد:


تبدیل ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در رفسنجان

مدیر توزیع برق شهرستان رفسنجان از اصلاح ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار دراین شهرستان خبرداد و گفت: طرح تبدیل شبکه هوایی سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۷۰۰ کیلومتر تهیه شده و هم اکنون ۲۰۰ کیلومتر از آن درحال اجرا است. در حین اجرای این طرح در نقاطی که شبکه فرسوده بوده است کار ترمیم نیز همزمان انجام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا،  محمدرضا یوسفی صبح امروز ۱۱ دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه شرکت های توزیع  تامین برق پایدار مشترکین است، اظهار داشت: مدیریت توزیع برق رفسنجان شامل اداره برق رفسنجان، نوق و کشکوییه می باشد که این مجموعه با  ۲۱۷ نفر پرسنل متشکل از ۲۵ نیروی رسمی و ۱۹۲ نفر نیروی پیمانکاری  کار خدمت رسانی به ۱۲۸ هزار مشترک برق را در حوزه شهرستان برعهده دارد.

وی افزود: از طریق جذب اعتبارات برق منطقه ای و همچنین حمایت مسئولین محلی خط ۱۳۲ کیلوولت بین پست های فوق توزیع رفسنجان یک و دو نوسازی شد و امکان بازسازی پست رفسنجان یک، که به عنوان قدیمی ترین پست برق در رفسنجان محسوب می شود  فراهم گردید.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح عظیم هم به کاهش تلفات انرژی کمک زیادی می کند و همچنین  امکان تحویل انرژی در نقطه ای در داخل شهر فراهم شده است.

یوسفی با تقدیراز شرکت برق منطقه ای و همچنین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در خصوص اجرا و تخصیص مقدار قابل توجهی از اعتبارات برای انجام طرح ها در رفسنجان، گفت: این پست پیش از این فقط سه فیدر خروجی داشت ولی اکنون ۸ فیدر آن در آستانه بارگیری و امکان بارگیری از ۶ فیدر دیگر به شرط احداث شبکه شهری فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد:  چنانچه از طریق اعتبارات استانی مبلغی به این امر مهم اختصاص داده شود شبکه داخل شهری تقویت شده و انتقال انرژی از سمت شرق به غرب رفسنجان تسهیل و کار تکمیل خواهد شد.

مدیرتوزیع برق شهرستان رفسنجان اضافه کرد: از طریق همکاری و مشارکت شهرداری، کار اصلاح و بهینه سازی روشنایی معابر در بلوارهای کوثر، کشاورز، کارگر، امام حسین، بعثت ساحلی شمالی و جنوبی و همچنین خیابان امام با موفقیت انجام شد.

یوسفی با بیان اینکه نوع و کیفیت مصرف انرژی برق نشان از میزان پیشرفت و صنعتی بودن است، اظهار داشت: در رفسنجان میزان مصرف برق در تعرفه کشاورزی حدود شش برابر مصرف در تعرفه صنعتی است.

وی ادامه داد: به تعبیری رفسنجان برای صنعتی شدن و جلب سرمایه گذار در بخش صنعت قدم های بیشتری را می تواند بردارد.

وی گفت: برای خرید تضمینی برق طرح کرامت خورشید ۱۶۹ قرارداد تنظیم شده است که ۱۳ قرارداد آن با توان تولید ۶۵ کیلووات درحال بهره برداری است.

یوسفی تصریح کرد: برای برق رسانی به محله های فاقد شبکه و فراهم شدن امکان واگذاری انشعاب برق به شهروندانی که ساخت و ساز انجام داده اند و همچنین جهت اصلاح و بهینه سازی شبکه موجود به منظور رفع افت ولتاژ در هنگام اوج مصرف، اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند این مبلغ قابل ملاحظه به نظر می رسد اما پراکنده سازی و کثرت متقاضیان و از طرف دیگر  فرسودگی شبکه و نیاز به بازسازی و تقویت آن کار را دشوار می کند.

مدیر توزیع برق شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی و شرایط اقتصادی حاکم برجامعه  فشار مضاعفی را بر شبکه توزیع برق وارد می کند، یادآور شد: بر اساس آمار مجموع سیم سرقت شده از شبکه توزیع برق رفسنجان در سال ۹۹ به میزان ۱۹۰۰۶ کیلوگرم و در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به میزان ۹۲۷۶ کیلوگرم بوده است.

وی افزود: معمولا تخریب شبکه کاری آسان اما ترمیم و اصلاح کاری دشوار و وقت گیر و همراه با هزینه است و باعث می شود تا ظرفیت موجود و نیروی کاری از وظیفه اصلی خود باز بماند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82505
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.