۴۹ پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه شهید باهنر کرمان تجلیل شدند

آیین تجلیل از ۴۹ پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور مسئولان و اعضای هیات علمی در تالار همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۴۹ پژوهشگر و فناور برتر این دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، راه‌اندازی آزمایشگاه زیست فناوری، آزمایشگاه علوم شناختی، افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه، پذیرش ۲۵ واحد فناور جدید در مرکز رشد، ارتقای ۱۲ واحد فناور به مرحله رشد، بهبود رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی معتبر، افزایش اعتبار حمایت از فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی، خرید و راه‌اندازی چند دستگاه با فناوری بالا در آزمایشگاه مرکزی را از فعالیت‌های شاخص حوزه پژوهشی و فناوری این واحد دانشگاهی اعلام کرد.

حسین نظام آبادی با بیان اینکه آمار مقالات اسکوپوس، WOS و سرانه امتیاز پژوهشی (گرنت) دانشگاه شهید باهنر کرمان رو به رشد است افزود: البته این سرانه در برخی از دانشکده ها از جمله دانشکده علوم براساس آمار اشباع شده که باید این امر ریشه یابی شود تا در آینده به پیشرفت دانشگاه کمک کند.

وی با بیان اینکه آمار مقالات Q۱ به تعداد اعضای هیات علمی در دانشکده فنی و علوم از نظر کیفی آمار نسبتا خوبی است تصریح کرد: یکی از معیارها در زمینه بین المللی سازی دانشگاه، چاب مقاله با محققان خارجی است که این زمینه در سال ۹۴ ، ۶۰ مقاله و در سال ۹۹ به ۱۶۰ مقاله بوده است.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با تأکید بر اینکه نباید به پژوهش ها صرفا نگاه سازمانی شود بلکه باید نمود آنها را در جامعه نیز ببینیم تصریح کرد: مسائل اجتماعی پژوهش ها نیز باید مد نظر باشد که جذب بودجه ۲۰ میلیارد تومانی در حوزه پژوهش نشان دهنده این مهم در جامعه است.

نظام آبادی عنوان کرد: همچنین بستر بسیار مناسبی برای چاپ کتب ایجاد شده که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ کتاب به چاپ رسیده ضمن اینکه چاپ کتاب اگر پیگیری مداوم داشته باشد طی ۶ ماه به چاپ می‌رسد.

نیروی انسانی در حوزه پژوهشی با بحران جدی روبرو است 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ پایان نامه دانشگاه شهید باهنر کرمان در حل مشکلات صنعت مورد استفاده قرار گرفته است گفت: وضعیت ایندکس دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایگاه اسکوپوس ۹۹ است که این امر نیز نشان دهنده رشد مقالات پژوهشی دانشگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه افزود: نیروی انسانی در حوزه پژوهش به شدت تحلیل رفته و با بحران جدی روبرو شده ایم و مشکلات مالی و بودجه  از چالش های کلیدی این حوزه است.

اصلاح و  بازنگری آیین نامه انتخاب پژوهشگر برتر

مدیر پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان با گرامیداشت هفته پژوهش به مراحل انتخاب پژوشگران برتر اشاره کرد و افزود: کارگروه پژوهشگران برتر در ۶ گروه در دانشکده ها مورد بررسی قرار گرفته است.

محمد قنبرپور از اصلاح و بازنگری آیین نامه انتخاب پژوهشگر برتر خبر داد و گفت: این آئین نامه در سال ۹۶ در شورای پژوهشی دانشگاه به تصویب رسیده است.

وی افزود: با توجه به پیشنهاد دانشگاه ها مبنی بر اینکه آیین نامه انتخاب پژوهشگران برتر نیازمند بازنگری است در شورای پژوهشی این مهم بررسی شد که یکسری از بندهای آن اصلاح و تصویب شد اما با استناد به آیین نامه قبل انتخاب پژوهشگران انجام شد.

مدیر پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: در اسفندماه ۹۹ و اردیبهشت ۱۴۰۰ نامه ای به دانشگاه ها مبنی بر ارائه پیشنهادات خود مبنی بر بازنگری و اصلاح آیین نامه ارایه شد اما متاسفانه به دلیل شرایط کرونا هیچ پیشنهادی ارائه نشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81618
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.