تشکیل پنج تیم تخصصی نظارت بر عملکرد حوزه‌های قضایی شرق کرمان

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پنج تیم تخصصی قضایی متشکل از مقامات عالی حوزه قضا در راستای نظارت بر حفظ حقوق شهروندی برای نظارت بر عملکرد حوزه‌های قضایی بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و بروات خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد افزود: نظارت یکی از راهبردهای اصلی در مسیر اجرای دقیق مفاد سند تحول قضایی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: اجرای سند تحول قضایی مبنای کار دستگاه قضایی در سطح ملی و در برش استانی است ضمن اینکه این سند در راستای مأموریت‌های هفتگانه قوه قضائیه بیان شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به مأموریت‌های دستگاه قضا اشاره کرد و اظهار داشت: مأموریت اصلی تمام ارکان دستگاه قضایی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص شده است.

وی گفت: کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی از مهمترین برنامه های قوه‌ قضاییه به شمار می رود.

موحد یادآور شد: در استان کرمان به صورت مستمر از روند اجرای سند تحول قضایی گزارش‌گیری می‌شود و محور اصلی این سند رسیدگی به تظلم خواهی، دعاوی و شکایات است که طبق اولویت‌ها به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

پنج تیم تخصصی قضایی متشکل از مقامات عالی قضایی کرمان بنا به دستور رئیس کل دادگستری این استان در راستای نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از حوزه های قضایی بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و بروات بازدید کردند و عملکرد حوزه های قضا شرق استان کرمان مورد نظارت قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81639
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.