نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس:


ارتقای مجتمع آموزش عالی بم به دانشگاه در دستور کار قرار دارد

نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع آموزشی بم با وجود داشتن سه دانشکده، برخی شرایط لازم برای تبدیل شدن به دانشگاه را ندارد لذا تامین شرایط و ارتقای مجتمع آموزشی بم به دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی روز دوشنبه درجمع خبرنگار ان با اشاره به بازدید روز گذشته خود از مجتمع آموزش عالی بم درباره افزایش بودجه این مجتمع دانشگاهی افزود: بودجه ۱۴۰۱  به مجلس رسیده و افزایش بودجه کمی دشوار است اما در کمیسیون تلفیق پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم سقف بودجه این مجتمع را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مجتمع آموزشی شهرستان بم، کمبود فضای سبز در دانشگاه و اخذ مجور حفر چاه بود و با توجه به اینکه قبلا سفره های آب زیرزمینی در این مسیر قرار داشت این مجوز صادر نمی شد اما به دلیل استفاده اندک از آب برای فضای سبز این مجموعه، احتمال گرفتن مجوز وجود دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان مجتمع آموزشی بم برای اخذ مجوز حفر چاه پیگیری های لازم را انجام دهند، ما هم کمک می کنیم تا هر چه سریعتر مجوز چاه حداقل چهار اینچی برای این مجموعه صادر شود.

غضنفرآبادی به پروژه های نیمه تمام این مجتمع آموزشی اشاره و بیان کرد: یکسری از اعتبارات مورد نیاز پروژه ها را می توان از محل اعتبارات ملی و استانی تامین کرد و بخشی دیگر از اعتبارات باید از محل وزراتخانه تامین شود.

وی گفت: برخی از طرح ها را به منظور اخذ بودجه می توان جزو طرح های ملی ثبت کرد و پیگیری های لازم را در این راستا به عمل خواهیم آورد تا این مهم به نتیجه برسد.

نماینده مردم شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی به وضعیت علمی دانشگاه های شرق استان کرمان اشاره کرد و گفت: استعدادهای بسیار خوبی در این منطقه بخصوص در رشته های پزشکی، فنی و علوم انسانی وجود دارد؛ همچنین ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی، مجتمع آموزش عالی، پیام نور و دانشگاه آزاد در شرق استان کرمان در حال تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم همه تبلیغات و جوی که دشمن ایجاد کرده تا جوانان ما به سمت و سوی ادامه تحصیل نروند اما همچنان شور و اشتیاق و توانمندی‌ها و استعدادهای خوبی در تمام زمینه ها در شرق استان کرمان وجود دارد.

غضنفرآبادی ضمن اشاره به اختراعات اساتید و دانشجویان مجتمع آموزش عالی بم گفت: یکی از این اختراعات طرح پایش سلامت سازه بود که می تواند از خرابی زودهنگام سازه های بتنی، فلزی و تاریخی جلوگیری کند که بهتر است از این اختراع برای سازه های جدید و سازه هایی که به صورت آثار باستانی وجود دارند مانند بناهای تاریخی، بیمارستان ها و پل ها استفاده کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81866
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.