هفت خیر رفسنجانی ۳۵۰ هکتار باغ پسته را وقف بخش درمان کردند

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان گفت: هفت خیر این شهرستان حدود ۳۵۰ هکتار از باغ‌های پسته خود را به منظور تامین هزینه های بخش درمان، وقف موقوفات این جمعیت کردند که درآمد حاصل از آن برای احداث فضاهای درمانی و کمک به نیازمندان در بخش درمان صرف و هزینه می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسن امینی رنجبر افزود: هفت خیر به نام های مرادی، شفیعی پور، نیک نفس، امینیان، معین زاده و خواهران باقری بخش از اراضی پسته خود در مجموع حدود ۳۵۰ هکتار به منظور تامین هزینه های بخش درمان وقف هلال احمر کردند.

وی اظهار داشت: بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان وجود دارد که خیران این حوزه بخشی از درآمد حاصل از فروش محصول پسته را صرف امور خیر از جمله درمان، امنیت، ساخت مسجد و حسینیه، احداث مدرسه و غیره می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان با بیان اینکه موقوفات رفسنجان، بخش اعظمی از موقوفات هلال احمر کشور به شمار می رود ادامه داد: بیمارستان خیر ساز مرادی رفسنجان از سال های قبل از انقلاب تأسیس شده و خدمات درمانی در حوزه اعصاب و روان و چشم پزشکی به مردم ارائه می دهد ضمن اینکه بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نیز توسط آقای شفیعی پور خیر رفسنجانی در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد پیشرفت های خوبی در موقوفات رفسنجان در بخش های کشاورزی، مالی و املاک هستیم خاطرنشان کرد: اجرای نیات واقفین و حفظ جایگاه جمعیت هلال احمر بسیار حائز اهمیت است و یکی از فعالیت های ذاتی این جمعیت رسیدگی به افراد نیازمند و دردمند است.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمان به همراه فرماندار و هیات موقوفات هلال احمر شهرستان رفسنجان از باغ های پسته وقف شده بخش درمان در این شهرستان بازدید کرد.

رفسنجان بزرگ ترین تولیدکننده پسته ایران و جهان به شمار می رود.

رفسنجان با جمعیت بیش از ۳۲۰ هزار نفر و وسعت بیش از هشت هزار کیلومتر در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82485
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.