سیلاب افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برآورد اولیه خسارت ۵۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی سیلاب به بخش کشاورزی این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سعید برخوری افزود: با توجه به بسته بودن راه ارتباطی برخی مناطق روستایی و کشاورزی جنوب کرمان امکان رصد دقیق شرایط این مناطق وجود ندارد و برآورد خسارت اعلام شده در مرحله نخست بیش از ۵۰۵ میلیاراد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی به وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی فاریاب اشاره و تصریح کرد: سیلاب ۴۲ میلیارد تومان به زیرساخت های مختلف این شهرستان از جمله ۶ رشته قنات، یک چاه و یکهزار و ۷۵۰ هکتار زراعی خسارت وارد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه سیلاب ۱۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی رودبار جنوب خسارت وارد کرد، اظهار داشت: سیلاب به ۳۰ رشته قنات، ۵۰ حلقه چاه و ۶ هزار هزار هکتار از محصولات زراعی این شهرستان خسارت وارد کرد.
وی به خسارت سیلاب منوجان نیز اشاره کرد و از خسارت ۲۲۰ میلیارد تومانی به سه هزار و ۲۰۰ هکتار زراعی، ۶۷ حلقه چاه و هفت رشته قنات این شهرستان خبر داد.
برخوری با بیان اینکه سیلاب چهار میلیارد تومان به کهنوج خسارت وارد کرد گفت: این سیلاب به ۷۰ هکتار زمین زراعی این منطقه خسارت زد.
وی میزان خسارت سیلاب به عنبرآباد را چهار و نیم میلیارد تومان برشمرد و از خسارت به ۲ حلقه چاه، هشت رشته قنات و ۵۲ هکتار زمین زراعی و باغی این شهرستان خبر داد.
وی با بیان اینکه سیلاب ۶۲ میلیارد تومان در قلعه گنج خسارت وارد کرد، میزان خسارت ناشی از سیلاب را در جیرفت ۳۳ میلیارد تومان برشمرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82858
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.