یک فرمانده سپاه:


اصل نظام و ولایت و رهبری برای شهید سلیمانی بسیار با اهمیت بود

کرمان نو-فرمانده قرارگاه نیروی قدس سیستان و بلوچستان گفت: نکته ای که برای شهید سلیمانی بسیار با اهمیت بود ارکان اصل نظام ، اصل ولایت و رهبری و مسیر شهدا بود که امروزه از آن به عنوان مکتب شهید سلیمانی نام می بریم.

به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا باغبانی روز چهارشنبه در نشست فرزندان سلیمانی و در همایش به یاد پدر در شهرستان بم بیان کرد: ارکان تفکر مکتب شهید سلیمانی خداباوری، معنویت، تعبد،مدیریت جهادی و بصیرت و اگاهی آن سردار بزرگ اسلام است.

وی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی خداباوری اش است ،آن چیزی که سردار سلیمانی را سردار سلیمانی کرد خدا ترس بودنش بود زیرا کسی که از خدا بترسد دشمنان هم از آن می ترسند.

396f6dbf 2c8a 4110 a952 a7e74e347e68

شهید سلیمانی اسطوره جهان اسلام است

فرمانده قرارگاه نیروی قدس سیستان و بلوچستان اظهارداشت:هر جامعه اسطوره هایی دارد که زمانی  به این اسطوره ها ارجاع داده می شود هویت و ارزش پیدا می کند، البته بسیاری از این اسطوره ها واقعی نیستند اما یک اسطوره در جهان اسلام و در این سده اخیر برجستگی خودش را نشان می دهد و شجاعت، اخلاق، رفتار و کردار عملی آن باعث می شود سردار سلیمانی شود.

سرتیپ دوم باغبانی ادامه داد: هر کس از نگاه خودش حاج قاسم را تحلیل می کند یکی رزمنده ، دیگری عارف و دیپلمات و یکی اسطوره جهان اکبر  از سردار سلیمانی نام می برند و ده ها اسم از این بزرگوار گفته شده و خواهد شد که بسیاری از ناگفتنی ها است.

وی تاکید کرد: امروز شهید سلیمانی متعلق به تمام دنیا و جهان اسلام است و اگر سردار شهید سلیمانی نیست اما فکر و اندیشه ایشان است و نقشه راه را برای ما مشخص کرده است.

فرمانده قرارگاه نیروی قدس سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهید سلیمانی زینبیون، فاطمیون،  حیدریون ، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و حزب الله لبنان را صدها برابر کرد و کشورهای مختلفی را در محور مقاومت با یکدیگر متحد کرد.

شهادت سلیمانی صدها برابر از حیاتش اثربخش تر  بود

وی توضیح داد: شهادت سلیمانی صدها برابر از حیاتش برای نظام و انقلاب اثربخشی داشت و باید سجده شکر برای این نعمت و عظمت بجا آوریم .

سرتیپ دوم باغبانی تصریح کرد: حاج قاسم بعد از جنگ با تجربه دفاع مقدس وارد سیستان و بلوچستان شد و قرارگاه قدس را شکل داد، سیستان وبلوچستانی که منبع تاخت و تاز اشرار و گروه های مختلف شده بود و سردار سلیمانی در آن مقطع مرز را بست و جلسات بزرگی با سران طوایف برقرار کرد و  ارشاد و راهنمایی و شناخت داد و مرز را مدیریت کرد.

وی عنوان کرد: سردار سلیمانی توانست در دوران دفاع مقدس یا جنوب شرق یا در جبهه داخلی و میانی در مبارزه با کفر جهانی نظام سلطه آمریکا و صهیونیسم همچنین در مسایل جنگ ایران و عراق و مسایل مربوط به اشراری که در شرق کشور لانه کرده بودند موفق شود.

شهید دریجانی مالک اشتر بم

فرمانده قرارگاه نیروی قدس سیستان و بلوچستان درباره شهید دریجانی که از همرزمان شهید سردار سلیمانی بود نیز گفت: افتخار می کنیم در زمانی که شهید دریجانی جانشین ستاد لشکر۴۱ ثارالله بودند خدمات بسیار زیادی انجام دادند و از شهید دریجانی به عنوان سردار بزرگ مالک اشتر بم باید یاد کرد .

به گزارش کرمان نو همایش به یاد پدر در راستای تداوم طرح از دریجانی تا سلیمانی که از تاریخ شهادت سردار سلیمانی مورخ 13 دی ماه تا تاریخ شهادت سردار ذبیح الله دریجانی 30 دی ماه در شهرستان بم توسط خانواده سرداران شهید دریجانی و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری فردای روشن ارگ بم در سالن همایش های اداره ارشاد اسلامی برگزار گردید.

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82876
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.