به حذف ارز دولتی نزدیک می‌شویم:


دولت در حال بررسی طرح کارتی شدن خرید نان

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه‌ی دولت، می‌گوید:« دولت در حال بررسی طرح کارتی‌کردن خرید نان است.»

دولت می‌داند که در ازای حذف دلار دولتی برای خرید کالاهای اساسی،  تورم فزاینده‌ای از راه می‌‌رسد، اما به این شیوه قیمت نان را کنترل میکند ضمن اینکه نان و دارو آخرین اقلامی هستند که ارز ترجیحی آنها حذف می شود.

به گزارش کرمان نو اخیرا مقام‌های مسئول گفتند با گرانی برنج، انتظار می‌‌رفت مصرف نان افزایش پیدا کند تا جای برنج را بگیرد، اما فروش نان افزایشی نداشته است.

میرکاظمی می گوید:« مردم با مراجعه به نانوایی قیمت قبلی نان را از طریق کارت بانکی می‌‌‌پردازند؛ اما به حساب نانوا نرخ جدید و بدون یارانه نان واریز می‌شود.»

دیگر چه خبر؟

 رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود:« تمرکز ما فعلا بر مساله نهاده‌‌‌هاست و نان و دارو در فاز دوم تعیین‌تکلیف تکلیف خواهند شد. وی ادامه داد: در تلاشیم طی گفت‌وگو با مجلس جزئیات را تا پایان سال مشخص کنیم تا در آغاز سال‌جاری مساله ارز ترجیحی تعیین‌تکلیف شده باشد.»

میرکاظمی درباره تاثیرات حذف ارز ۴۲۰۰ بر سفره مردم توضیح داد: «این ارز منابع خود مردم است و تلاش بر این خواهد بود تا این منابع به شکل اثربخش‌تری مورد استفاده قرار گیرد و به خود مردم برسد؛ چرا که در حال حاضر به اشکال مختلفی این منابع به جامعه هدف خود نمی‌رسد و باید توجه کرد که فاصله میان ارز ترجیحی و ارز نیمایی و بازار فساد آفرین است.»

 او بهترین شیوه تخصیص این منابع را به صورت یارانه و به طور مستقیم به خود مردم خواند و اعلام کرد:« در تلاشیم طی مذاکره با مجلس جزئیات این اقدام را تعیین کنیم.»

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83275
2 نظرات
  1. Ali می گوید

    خدا ازتون نگذره که ملت رو ذلیل کردید که نونش رو جیره بندی کردید این بود وعده های ریسی که فلان میکنم و بهمان میکنم؟ نونمون رو هم داره کارتی میکنه خب بگید بمیریم دیگه. همه کاندیداهای انتخاباتی در دولت ریسی یکجا جمع شدن و هیچ کاری نتونستن انجام بدن ملت دیگه اعتمادی به هیچ کدوم از مسولین نداره

  2. بهاره می گوید

    خاک تو سرتون با مملکت داریتون اگه گنج قارون هم به شماها بدن بازم باید از این و اون قرض کنید بسکه گدازاده هستید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.