خسارت سیل به مددجویان کمیته امداد کرمان ۴۰ میلیاردتومان اعلام شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اعلام کرد که خسارت مددجویان این استان در سیل اخیر ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان کرمان، یحیی صادقی روز چهارشنبه ضمن تشریح سفر ۲ روزه خود به جنوب کرمان افزود: به علت سیل خسارت جانی به کسی وارد نشده اما خسارت جدی به مسکن، طرح های اشتغال و وسایل ضروری منازل مددجویان وارد شده است.

وی ادامه داد: از همان روز اول رییس کمیته امداد کشور پیگیر موضوع بود و گزارش لحظه ای از مناطق سیل‌زده می گرفت؛ ضمن اینکه نسبت به پرداخت یک ماه حقوق مازاد برای خانواده های سیل زده قول مساعد داده و به حساب این خانوارها واریز شد.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: در خصوص تامین لوازم ضروری منزل مددجویان هم طبق صحبتی که رییس کمیته امداد کشور با بنیاد مستضعفان داشت قول تامین وسایل ضروری مددجویان آسیب دیده داده شده است.

صادقی بیان کرد: ۲۱۲ طرح اشتغال این نهاد در حوزه کشاورزی خسارت دیده یا از بین رفته اند که برآورد خسارت وارد شده به این طرح ها حدود ۱۹ میلیارد تومان است.
وی در ادامه همچنین با اشاره به سفر به کهنوج در جنوب استان کرمان گفت: در این سفر از پروژه مسکن مهر در شهرستان کهنوج که سال ها به کندی پیش رفته بازدید شد تا بتوانیم مشکل این واحدها نیز برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: همچنین در این سفر ۱۰ واحد مسکونی مددجویان در زهکلوت با همکاری بنیاد خیریه وفاق سبز علوی افتتاح و تعدادی جهیزیه تحویل و جشن تکلیف دانش آموزان روستای بوئینگ برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان خسارت های ناشی از حوادث طبیعی سیل، برف و توفان طی چهار روز از ۱۲ تا ۱۶ دیماه جاری در ۱۹ شهرستان استان کرمان ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد اعلام کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83310
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.