قطع راه، برق و آب در برخی مناطق سیل زده کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: با سیلابی شدن رودخانه‌ها راه ، آب و برق برخی مناطق روستایی جنوب استان قطع شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید سعیدی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان کرمان با اشاره به وقوع سیل در روز‌های گذشته در استان کرمان و بارندگی‌هایی که از دو روز قبل در استان آغاز شده است، گفت:  راه روستایی برخی مناطق در رودبار جنوب به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن مسدود است.

به گفته سعیدی در برخی از نقاط جنوب استان آبگرفتگی منازل گزارش شده است که ساکنان آن‌ها جابه‌جا شده اند و به آن‌ها پتو، چادر و مواد غذایی اهدا شده و اسکان داده شده اند.

او گفت:قطعی برق در حوزه کوهستانی ریگان و قلعه گنج  و همچنین قطعی آب نیز در ۱۷ منطقه منوجان داشتیم که در حال برطرف شدن است.

به گفته سعیدی خطوط تلفن مشکل خاصی ندارند و آنتن دهی خوب است.

او گفت: به دلیل اینکه خط انتقال برق و مسیر تردد برخی از روستا‌ها از مسیر رودخانه‌ها عبور می‌کند و این رودخانه‌ها در حال حاضر سیلابی هستند، تردد در این مسیر‌ها تا فروکش کردن سیلاب‌ها امکان پذیر نیست.

او می گوید: با وجودی که میزان بارش‌ها کمتر از دفعه قبل بوده است ، اما حجم آب اینبار بسیار بیشتر است و آن هم به دلیل اشباع رطوبت خاک می باشد.

او گفت:در ۳ روستای رودبار جنوب هنوز راه ارتباطی قطع است و خدمات دهی صورت نگرفته است در قلعه گنج نیز دو روستا دچار آبگرفتگی منازل شده اند.

به گفته او با فروکش کردن آب میزان خسارت ها بررسی خواهد شد و هم اکنون  به پل‌ها و ابنیه فنی خسارت وارد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83557
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.