سهم توسعه هنرستان‌های کرمان به ۵۰ درصد برسد

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: باید سهم توسعه هنرستان‌های کرمان در بخش دختران و پسران به ۵۰ درصد برسد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: باید سهم توسعه هنرستان‌های کرمان در بخش دختران و پسران به ۵۰ درصد برسد.
به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا رضایی مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در چهاردهمین دوره المپیاد فرش دستباف در سطح استانی گفت: استان کرمان در همه مراحل نامش درخشیده و امیدواریم در مرحله کشوری با تلاش هنرجویان راه یافته، خوش درخشان‌تر شود.

او گفت: پیرو صحبت‌های مقام معظم رهبری و همچنین تاکید وزارت آموزش وپرورش، برتوسعه هنرستان‌ها وهنراموزی دانش آموزان بوده است و چه بخواهیم چه نخواهیم این رشته زمان بر است و باتوجه به توسعه کم در این رشته‌ها با کمبود شغل مواجه می‌شویم.

او گفت: تا حدودی می‌توانیم در رشته‌های نظری جذب داشته باشیم، اما در چنین رشته‌هایی می‌توانیم رقابت کنیم با سایر بازار‌های دنیا خصوصا در زمینه فرش بافی چراکه مثال داریم بر توانمند بودن شخصی به مثال، بسان قالی کرمان است، داده می‌شود.

به گفته مدیر‌کل آموزش وپرورش استان کرمان، در رشته‌های مختلف هنرستانی جای توقف ندارد و همیشه درحال ارتقا و طی کردن پله‌های ترقی است، ومطمئنن راه برای پیشرفت با پشتکار عالی، وجود دارد.

او گفت: کار وشغل در هنرستان‌ها وجود دارد و باید به فکر توسعه این هنرستان‌ها باشیم و لذا خواهش دارم در ساخت مدارس جدید برای هنرستان‌ها جدی گرفته شود و برای جذب خَیر کوشا باشیم.

رضایی گفت: بایستی به سهم ۵۰ درصدی برای توسعه هنرستان‌ها در بخش دختران و پسران برسیم با توجه به اینکه ۳۰ هزار پسر و ۱۶ هزار دختر در این هنرستان‌ها داریم و سهم دختران در بحث آموزش و ورود به مدارس کارو دانش و هنرستان داده شود.

او در پایان قول مساعد داد که در هنرجویان با کسب رتبه‌های برتر در مرحله کشوری با حضور خود از تلاش‌های شان تجلیل خواهد شد در این مراسم از دانش آموزان منتخب شهرستان‌ها در بافت و طراحی فرش و جوان خوارزمی تقدیر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84259
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.