بیش از ۴۶۰۰ واحد مسکونی در سیل‌های اخیر جنوب و شرق استان نیاز به تعمیر دارد

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: ۴ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در دو سیل اخیر در جنوب و شرق استان کرمان نیاز به تعمیر دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: ۴ هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در دو سیل اخیر در جنوب و شرق استان کرمان نیاز به تعمیر دارند.
به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تقدیر از همراهی اصحاب رسانه استان کرمان برای تبیین خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای تشکیل شده بعد از انقلاب اسلامی است که خدمات زیادی در حوزه خانه‌دار شدن مردم و مقاوم‌سازی خانه‌ها انجام داده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا شرایط و سطح زندگی مردم و همچنین بهره‌مندی مردم روستاها از امکانات عمرانی افزایش پیدا کند گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ روستا در استان داریم که حدود دو هزار و ۷۰۰ روستای ما جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت کم روستاها مانعی برای خدمت‌رسانی به آنها نشده و در دورافتاده‌ترین نقاط نیز این خدمات داده شده است افزود: اجرای طرح هادی در روستاها در اولویت است و خدمات مهندسی در روستاها با توجه به طرح هادی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز بنیاد مسکن فعال است و در راستای مقاوم‌سازی خانه‌ها و تامین مسکن برای مردم فعالیت می‌کند ادامه داد: نفوذ مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن در جنوب استان کرمان نسبت به کل کشور بالا است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به خسارات سیل‌های اخیر در استان کرمان بیان کرد: خانه از قبل نوسازی شدند و در سیل اخیر خانه‌هایی که آسیب دیدند، تعمیری هستند و ۴ هزار و ۶۸۰ واحد در دو سیل اخیر در جنوب و شرق استان نیاز به تعمیر دارند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ واحدی که خشت و گلی بودند بر اثر سیل خسارت جدی دیدند و حتماً باید نوسازی شوند افزود: در چند روستا سیل بیشترین خسارات را داشته است که تامین زمین در این نقاط انجام و از هفته گذشته کار بازسازی خانه‌های متاثر از سیل آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در روستای تجدانو منوجان کار کاملاً عملیاتی آغاز شده و منتظر تخصیص اعتبارات نمانده‌ایم گفت: دولت مصوبه خوبی را برای تعمیر و بازسازی منازل مسکونی در مناطق سیل زده داشته است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه حجم بارش در سیل اخیر بسیار بالا بود و متاسفانه دست کاری‌های مسیر رودخانه‌ها در بالادست و تغییر مسیر رودخانه باعث شد که باز هم سیل وارد خانه‌هایی که تازه ساخته شده بشود و زندگی مردم را خراب کند افزود: قبل از هر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی از دستگاه‌های مربوطه استعلام گرفته می‌شود که آیا این منطقه در مسیر رودخانه وجود دارد یا خیر؟

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر امروز شاهد آن هستیم که سیل وارد خانه‌ها شده، دستگاه‌های پاسخ دهنده استعلام باید پاسخگو باشند گفت: بخش زیادی از جنوب استان کرمان در معرض و تهدید سیل و سیلاب است و سیلبند اصلی باید احداث شود.

وی با بیان اینکه هر جا که به ما پروانه ساختمانی داده شود در آن محل برای مردم خانه می‌سازیم و دستگاه‌های صدور پرونده باید ملاحظات لازم را انجام بدهند ادامه داد: طرح‌های هادی روستاها نیز در حال بازنگری است تا از آسیب‌های آینده جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانه‌هایی که در سال ۸۴ ساخته شده و در سیل و سیلاب‌های سال‌های گذشته هیچ سیلی به آن نرسیده بود گفت: باید دید که چه اتفاقی افتاده که در سیل اخیر آب به آن رسیده است؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: غیر از آنکه در بالادست مسیر رودخانه حتماً تغییراتی داده شده که آب به سمت سکونتگاه‌های مردم رفته و دلیل آن چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون صدور پروانه ساختمانی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان است گفت: برای ساخت خانه، تسهیلات با کارمزد بسیار کم در نظر گرفته شده که به متقاضیان پرداخت می‌شود.
سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیشترین تسهیلات مسکن در استان کرمان پرداخت و بیشترین ساخت خانه‌ها در استان کرمان آغاز شده که نشان از تحقق شعار سال تولید و مانع‌زدایی‌ها در بخش مسکن در استان است افزود: در حاشیه شهر کرمان طرح جامع در حال تهیه است و در محله صنعتی به‌زودی اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84690
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.