۱۹۱ هزار تن کالا امسال از گمرک رفسنجان صادر شد

رییس گمرک رفسنجان در استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۱ هزار و ۷۲۶ تن کالا از گمرک این شهرستان به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حمید خدابنده‌لو ارزش کالاهای صادر شده را بیش از  ۱۰۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال به کشورهای چین، هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای اروپایی و غیره اعلام کرد.

وی ارزش دلاری کالاهای صادر شده امسال از این گمرک را بیش از ۴۳۸ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: بیشتر اقلام صادراتی شامل پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، فرومولیبدن(نوعی آلیاژ)، مصنوعات مسی، خرمای خشک و تازه، کشمش، میوه های خشک شده، مصنوعات پلاستیکی و غیره است.

خدابنده لو با اشاره به اینکه میزان صادرات کالا از رفسنجان طی ۱۱ ماه گذشته از لحاظ وزنی کاهش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته امّا در مقابل در همین مدّت از نظر ارزش ریالی ۲۹ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۲۳ درصد رشد داشته است تصریح کرد: برای صادرات این‌ کالاها بیش از ۳ هزار و ۹۱۹ اظهارنامه‌ برای تجار صادر شده است.

گمرگ هوشمند و حذف بارنامه فیزیکی

خدابنده لو بیان کرد: از سال ۹۴ تاکنون فرآیندهای اداری صادرات به صورت الکترونیکی انجام می شود و ما در گمرگ بارنامه فیزیکی نداریم.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ نیز گمرک رفسنجان به یک گمرک هوشمند تبدیل شده و در این امر بسیار موفق بوده ایم به طوری که صادرات، واردات، ترانزیت و مرجوعی به صورت هوشمند است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.