برداشت کلزا در جنوب کرمان آغاز شد

عملیات برداشت کلزا از نیمه اول فروردین ماه در شهرستان های قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش کرمان نو، فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان عنوان کرد: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی، در سال زراعی ۴۰۱-۱۴۰۰ در جنوب کرمان توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: برابر آمار رسمی و ثبت سامانه پهنه بندی کشت کلزا با استفاده از بذور استاندارد و با قیمت یارانه‌ای از ارقام هایولا-۵۰ به میزان ۲۱۵۵ کیلو گرم و دلگان به میزان ۱۱۱۵ کیلوگرم در سطح ۵۰۴ هکتار انجام شده است.
مدیر زراعت سازمان اظهار داشت: با توجه به ارزیابی های انجام شده به دلیل تلاش کشاورزان در بهبود عملیات بهزراعی از جمله مکانیزاسیون کاشت، کنترل امراض و آفات، تغذیه مناسب آبیاری مطلوب و توسعه آبیاری تحت فشار نوار تیپ (۳۶ درصد سطح کاشت) وضعیت کمی و کیفیت مزارع نسبت به سنوات گذشته مطلوب تر می باشد.
رستگاری گفت: بنابرگزارش مدیریت های جهاد کشاورزی عملیات برداشت از نیمه اول فروردین در شهرستان های قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد که پیش‌بینی می شود بیش از ۱۲۵۰ تن محصول تولید و تحویل گردد.
مدیر زراعت سازمان به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اهمیت تولید و کنترل ضایعات کمی و کیفی توصیه می گردد با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی در برداشت به موقع مزارع نهایت تلاش و دقت را بعمل آورند و منطبق بر ثبت سامانه پهنه بندی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام تا در پرداخت به موقع قیمت محصول وقفه ای ایجاد نگردد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87143
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.