تعهد میلیاردی خیران در جشن گلریزان بم

در جشن گلریزان شهرستان بم، مبلغ ۲ میلیارد تومان از سوی خیران و نیکوکاران تعهد شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیین برگزاری جشن گلریزان شهرستان بم در شامگاه هفتمین روز از ماه رمضان در این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان، ریاست دادگستری بم، رئیس زندان و جمعی از خیران برگزار شد.

رمضانی، ریاست دادگستری شهرستان بم در این مراسم  به فعالیت‌های انسان دوستانه و خیر خواهانه ستاد دیه برای آزادی محکومین جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: امروز هدف و تلاش مسئولان قضایی و اجرایی، خیران و مردم دیار دار الصابرین، رهایی و کمک به بنده‌ای از بندگان گرفتار خدا است که نا خواسته وارد زندان شده است و در این ماه که دل‌ها نزدیک تر است باید هر کس در حد توان خود برای  آزادی محکومین جرائم غیر عمد قدم بردارد.

حجت الاسلام دانشی امام جمعه شهرستان بم هم در این مراسم گفت: قطعا محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند، سومندترین آن‌ها است و خداوند دست بندگان و نیکوکاران خود را خواهد گرفت؛ پس تلاش برای رهایی و نجات یک فرد، آرامش یک جامعه را در پی خواهد داشت.

شهسوار پور فرماندار شهرستان بم هم در جشن گلریزان گفت: با توجه به ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها در جرائم غیرعمد و به منظور کاهش جمعیت کیفری، همه ساله جشن‌های گلریزان در سطح استان کرمان برگزار می‌شود که شهرستان دارالصابرین هم از این امر مستثنی نیست.

او می گوید: با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته با انتشار ویروس کرونا مراسم گلریزان به صورت حضوری در این شهرستان برگزار نشده است و امیدواریم امسال با حضور پر رنگ خیران و خصوصا صنایع بتوانیم زمینه آزادی تعداد بیشتری از محکومین جرایم غیر عمد را فراهم کنیم.

موسوی قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان هم در این مراسم، ضمن اعلام کمک مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: معظم له همه ساله مبلغی را  برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اختصاص می‌دهند که ایشان امسال مبلغ یک میلیارد تومان به این امر اختصاص داده اند که در مقایسه با پارسال این رقم ۲ برابر شده و  این امر نشان دهنده اعتماد ایشان به این نهاد مردمی است.

او می‌گوید: در استان کرمان از سال ۸۰ ستاد دیه با نیت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاسیس شد که طی ۲ دهه بیش از ۴ هزار و۲۰۰ مددجو از سطح زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

قوام به نحوه تامین اعتبارات ستاد دیه اشاره کرد و گفت: اعتبارات ستاد تا قبل از دولت نهم، صرفا از محل کمک‌های مردمی و خیران تامین می‌شد؛ زیرا بنای تشکیل ستاد هم از محل کمک‌های مردمی بوده است

موسوی‌قوام گفت: جرائم غیرعمد شامل: بدهکاران دیه (تصادف و حوادث کارگاهی غیرعمد) و بدهکاران مالی (چک‌های برگشتی، نفقه و مهریه) است.

او می‌گوید: رسالت ستاد دیه، شامل: ۲ بخش درمان و پیشگیری است که همه اعتقاد داریم، هر چه در بحث پیشگیری هزینه کنیم، خروجی بهتری خواهیم داشت.

در پایان این مراسم مبلغ ۲ میلیارد تومان  از سوی خیران و نیکوکاران بم تعهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87148
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.