استان کرمان پیک ششم کرونا را پشت سر گذاشت

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به اینکه پیک ششم کرونا را تقریباً پشت سر گذاشتیم گفت: بیش از ۲۰۰ هزار دوز واکسن به دانش آموزان استان کرمان تزریق شده و حتی یک مورد عارضه هم نداشتیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سعید صحبتی با اشاره به آخرین وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان ۷۵ مورد بوده که خوشبختانه از شدت بیماری کاسته شده است.

وی با اشاره به اینکه روند موارد بیماری در استان نزولی است و پیک ششم کرونا را تقریباً پشت سر گذاشتیم بیان کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که وضعیت ایجاد شده در استان کرمان ثابت و پایدار نیست و باید تلاش کنیم که روند نزولی و وضعیت فعلی ادامه پیدا کند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با بیان اینکه در صورت عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌ها دوباره شاهد گردش ویروس و شیوع آن در سطح جامعه خواهیم بود افزود: روز قبل بستری ۳۱ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که باید ‌تمام توان خود را به‌کار گرفته که احتمال شیوع مجدد بیماری را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده است گفت: مجموع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری ۵ هزار و ۶۱۲ نفر است.

صحبتی با بیان اینکه نکته مهم در پیشگیری از کرونا، تکمیل واکسیناسیون است افزود: با توجه به اینکه واکسیناسیون برای گروه سنی بالای پنج سال در کشور کلید خورده توصیه می‌شود همه خانواده‌هایی که فرزندانی در این گروه سنی داشته و تا کنون برای واکسیناسیون آنها اقدام نکردند در اولین فرصت این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: شاید تا قبل از عید نوروز خانواده‌ها برای واکسیناسیون فرزندان خود تردید داشتند و تصور می‌کردند‌ که چون فرزندان آنها در خانه هستند و قرار نیست به مدرسه رفته و آموزش آنها غیر حضوری است، اتفاق خاصی برای آنها نمی‌افتد.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان ادامه داد: با توجه به آغاز آموزش حضوری دانش آموزان و حضور آنها در یک محیط شلوغ و محدود کلاس درس در کنار هم خطر ابتلای دانش آموزانی که واکسن زدند نسبت به دانش آموزانی که هنوز واکسن نزدند، کمتر است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار دوز واکسن برای گروه سنی دانش آموزان در استان کرمان تزریق شده و هنوز حتی یک مورد عارضه قابل گزارش هم نداشتیم گفت: واکسن تزریق شده نوبت اول جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان تا کنون ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۹۶۱ دوز، واکسن تزریق شده نوبت دوم ۲ میلیون و ۴۵ هزار و ۱۵۰دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم ۸۵۰ هزار و ۵۱ دوز است.

صحبتی با اشاره به اینکه به دانش آموزان تاکید می‌شود در محیط مدرسه بهداشت فردی و محیط را جدی گرفته، از ماسک استفاده کرده و ماسک اضافه و محلول ضد عفونی به همراه داشته باشند افزود: دانش آموزان در محیط مدرسه رعایت فاصله را داشته و از برخوردهای فیزیکی، دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان مدرسه نیز توجه داشته باشند که کلاس‌ها تهویه مناسب داشته و باز بودن درب و پنجره‌های کلاس لازم است ادامه داد: دانش آموزانی که علامت‌دار هستند و افراد مشکوک به کرونا را از دیگران جدا کرده تا دوره بیماری طی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87255
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.