وجود ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: عزم خود را جزم کرده‌ایم که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را به کمک هم آباد کنیم و ایجاد ۱۰ هزار شغل در برنامه بوده که تحقق آن دور از انتظار نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، روح‌الله بهرامشاهی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شامگاه ۶ اردیبهشت ماه در جمع نمازگزاران مسجد جوادیه این شهر که به دعوت امام جماعت و جمعی از اهالی این محله حضور یافته بود، با معرفی منطقه ویژه اقتصادی و طرح‌هایی که در آن حال اجراست، ظرفیت این منطقه را برای سرمایه‌گذاری درحوزه‌های مختلف بالا دانست و گفت: اشتغال یکی از نیازهای مهم شهرستان است که با طرح‌های بزرگی که توسط شرکت مس و واحدهای بزرگ و کوچک در منطقه در حال اجراست، می‌توانیم بخش زیادی از آن را حل کنیم.

وی از احصاء حدود ۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه یاد کرد که به‌صورت کارشناسی انجام شده و افزود: با کمک شرکت مس و سرمایه‌هایی که مردم دارند، می‌توانیم طرح‌های بزرگ و کوچکی در منطقه راه‌اندازی کنیم.

بهرامشاهی تصریح کرد: دو هزار هکتار وسعت منطقه ویژه رفسنجان است که نسبت به واگذاری آن و جذب سرمایه‌گذار عزم خود را جزم کرده‌ایم که به یاری خدا منطقه را آباد و ۱۰ هزار شغل ایجاد کنیم و این مهم محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کشاورزی و کاهش منابع آبی، چاره‌ای جز صنعتی‌شدن در کنار حفظ کشاورزی موجود نداریم. بخش صنعت اشتغال بالایی دارد و در منطقه ویژه تسهیلات در خصوص واگذاری زمین، معافیت‌های مالیاتی، خرید محصول و… برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.

بهرامشاهی به موضوع تأسیس صندوق تأمین مالی پرداخت و از مردم خواست سرمایه‌های خود را به جای سپرده‌گذاری در بانک‌ها و راکدماندن، در این صندوق سپرده کرده و در خدمت تولید قرار دهند که منجر به ایجاد اشتغال و کاهش معضلات اجتماعی شود.

حجت‌الاسلام سعید، امام جماعت مسجد جوادیه و از کارشناسان رادیو، بیکاری را یکی از عوامل ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق دانست و اظهار کرد: شهرستان رفسنجان ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال دارد که مغفول مانده‌ است و این شهرستان در جایگاهی‌ست که در خور نام آن نیست.

وی بیان کرد: مدیریت جهادی که در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هست یک فرصت محسوب می‌شود، چون امروز دوره حرف‌درمانی و نشستن پشت میز تمام شده و با کار جهادی باید گره از کار مردم گشود و مردم تغییر را در سفره‌های خود ببینند.

امام جماعت مسجد جوادیه خطاب به مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های شهرستان را می‌شناسید با کمک سایر مسئولان جهادگونه هر قدمی که می‌توانید برای رفع بیکاری جوانان این شهر بردارید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87779
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.