توسعه فرهنگی بدون توجه ویژه همه دستگاه‌ها میسر نیست

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان  توجه به  زیر ساخت های فرهنگی را لازمه توسعه فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: شهرستان فاریاب در بحث زیرساخت های فرهنگی مشکل دارد که باید همه برای رفع آن، تلاش کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب در سال جاری با یادآوری سفر مقام معظم رهبری به جنوب کرمان، بیان کرد: رهبری در این سفر موضوعاتی همچون امنیت، اشتغال و فعالیت های فرهنگی  نوین و همه جانبه  اولویت اول همه دستگاهها ذکر فرمودند.

وی با بیان اینکه دغدغه رهبری بیشتر روی ابزار ها است، اظهار داشت: ایشان می فرماید؛ اگر فرهنگ در قالب هنر نگنجد شانس ماندگاری ندارد.

مسلمی مهنی از هنرمندان به عنوان ابزارهای فرهنگی یاد کرد و افزود: شهرستان فاریاب هنرمندان بسیار خوبی دارد که باید از این هنرمندان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و نیز توسعه فرهنگی شهرستان، حمایت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر این که همگرایی و هم افزایی دستگاه ها باید بیش از بیش باشد، عنوان کرد: در تخصیص اعتبارات فرهنگی، کلیه شهرستان های جنوب کرمان بر اساس عدالت فرهنگی دیده شده است.

وی توجه به  زیر ساخت های فرهنگی را لازمه توسعه فعالیت های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان فاریاب در بحث زیرساخت های فرهنگی مشکل دارد که باید برای رفع آن تلاش کنیم.

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه نیاز های فرهنگی شهرستان فاریاب را باید شناسایی کنیم، گفت: این مهم نیازمند حرکت های جهادی و انقلابی است و بنده نیز با تمام توان در خدمت این منطقه هستم و در حوزه اعتبار و … کمک های لازم را انجام می دهم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: باید به مفاخر هر شهر اهمیت داد و آنها را شناسایی کرده و بزرگ داریم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر باید پای کار بیایند، عنوان کرد: ادارات باید خبرنگاران و هنرمندان را ببینند  و ادارات به عنوان ابزار فرهنگی بیشتر به آنها توجه کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.