اراضی تصرفی زیر سد جیرفت به‌سرعت تعیین تکلیف شوند

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به لزوم همکاری و پشتیبانی قاطع مدیران از اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در این استان، گفت: اراضی اختلافی این حوزه باید با همکاری مدیران مربوطه، صدور سریع احکام قضایی و پیگیری سازمان ثبت اسناد و املاک در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و اسناد کاداستری آنها صادر شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: مقرر شد با محوریت سازمان بازرسی، کمیته ای به منظور رفع ابهامات در اجرای طرح کاداستر شناسایی شود و پیگیری های استانی و کشوری در این زمینه صورت گیرد.
وی بر لزوم تعیین تکلیف سریع اراضی تصرفی در زیر سد جیرفت با همت مدیران تاکید کرد و ادامه داد: اقدامات مورد نظر برای تعیین تکلیف این اراضی مشخص است و باید با همگرایی سازمان های قضایی، انتظامی و نظارتی در این راستا اقدام شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: سازمان های نظارتی باید به موضوع تعیین تکلیف اراضی زیر سد جیرفت ورود جدی داشته باشند و هرگونه تخلف اشخاص حقیقی و حقوقی به دادستانی کرمان اعلام شود تا مورد برخورد قرار گیرد.
موحد تاکید کرد: همه دستگاه ها موظف به همکاری برای تعیین تکلیف اراضی زیر سد جیرفت هستند زیرا باید از حقوق بیت المال دفاع کرده و اجازه نداد که حاشیه شهر جیرفت توسعه یابد و البته باید توجه داشت که سرعت عمل در اجرای این اقدام کار مهمی است.
وی با اشاره به اقدامات قاطع مدیران استان کرمان در گذشته به منظور جلوگیری از ایجاد مناطق حاشیه ای خاطرنشان کرد: دستگاه های قضایی، نظارتی و اجرایی در راستای مبارزه با حاشیه نشینی از جمله در شهرک گلها، امیرآباد، حد فاصل کرمان و اختیار آباد، دل عالم و … اقدامات بسیار خوبی داشته اند و لازم است که مدیران در برهه کنونی نیز بر مبنای این تجربیات در برابر هرگونه سوء استفاده در این حوزه بایستند.
رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: باید کسانی که دل در گرو عمران، آبادانی و پیشرفت استان دارند، با به کارگیری تمامی ظرفیت های از بروز حاشیه نشینی جلوگیری کنند.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88398
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.