رهایی محکوم به قصاص در رفسنجان پس از هفت سال حبس

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان از رهایی یک محکوم به قصاص پس از سپری کردن هفت سال حبس در زندان این شهرستان خبر داد و گفت: اولیای دم در زمان اجرای حکم، رضایت دادند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری رفسنجان، ایمان شهسواری به جلب رضایت اولیای دم پس از گذشت هفت سال از وقوع قتل اشاره کرد و افزود: متهم این پرونده در سال ۱۳۹۴ مرتکب قتل عمدی و روانه زندان شده است.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: اولیای دم با گذشت از قصاص به یک انسان زندگی دوباره بخشیدند و با این اقدام خداپسندانه موجبات شادمانی خانواده محکوم را فراهم آورده و همچنین سبب اصلاح زندانی و بازگشت مجدد وی به آغوش خانواده و اجتماع شدند.

شهسواری اظهار داشت: جلب رضایت اولیای دم در این پرونده با تلاش و پیگیری ‌های مصلحین و حکمین قرآنی، کانون بسیج حقوقدانان، شورای حل اختلاف زندان، کمیته صلح و سازش به ویژه قاضی اجرای احکام به ثمر نشست و با نگاه اخلاقی و معنوی و تاسی از سیره اهل بیت (ع) و نظر به اینکه گذشت از ارزش‌های دینی و نشانه تقوی الهی است، این رهایی حاصل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان به نحوه اعلام رضایت اولیای دم نیز اشاره کرد و گفت: اولیای دم این پرونده در زمان اجرای حکم قصاص گذشت کردند و متهم این پرونده از قصاص رهایی یافت.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88496
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.