مصرف کودهای شیمیایی در جنوب کرمان ۲۲ درصد افزایش دارد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان از افزایش ۲۲ درصدی مصرف کودهای فسفاته و پتاسه توسط کشاورزان هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان، محمد شریفی افزود: میزان مصرف کودهای فسفاته از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۷ برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از ۱۸ برابر و مصرف این ۲ گروه کودی بطور میانگین بیش از ۲۲ برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: پیرو تصمیمات در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان بودیم.

وی افزود: هر چند میزان متوسط مصرف این کودها همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است اما رشد مصرف این ۲ گروه کود در سال جاری نسبت به سال های اخیر بی‌سابقه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان نتیجه افزایش مصرف این کودها را افزایش عملکرد محصولات و سالی پرمصرف در نهاده‌های کشاورزی دانست.

وی گفت: امیدواریم با انجام اقدامات ترویجی و آموزشی بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کود در کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.

شریفی افزود: افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقا سلامت جامعه می شود که می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سال های اخیر یاد کرد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88852
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.