معاون اول قوه‌قضاییه: تعقیب مجرمان ترور سپهبد شهید سلیمانی در دستور کار قرار دارد

معاون اول قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی در زمینه ترور سپهبد شهید سلیمانی پرونده‌ای تشکیل داده و حرکت تعقیب مجرمان این پرونده در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد مصدق روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: از منظر حقوقی در بین حقوق‌دانان منصف دنیا، حتی افرادی که همراه جمهوری اسلامی نیستند، هیچ پشتوانه منطقی برای ترور سپهبد شهید سلیمانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مظاهر حقوق بشر آمریکاییست که دقیقا ضد حقوق بشر است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: بیش از ٢ سال از این حادثه می گذرد و شخصیت های مختلفی در ایران و خارج از کشور این موضوع را در ابعاد مختلف بررسی کردند.

وی اظهار داشت: حقوق دانان عالم این ترور را بررسی کردند و آمریکا بسیار تلاش می کرد که از منظر حقوق بین الملل این ترور را در جایگاه قانونی قرار دهد اما تا امروز هیچ پیشرفتی نداشته است.

حجت الاسلام مصدق افزود: آمریکایی ها در مقطعی این ترور را به عنوان پیشگیری از وقوع جرم در آینده مطرح کردند، آنان گفتند در زمانی ایران ممکن است به چهار سفارتخانه حمله کند لذا ما ٢ فرمانده نظامی این کشور را کشتیم و ماهیت این اقدام را پیش دستانه اعلام کردند.

وی یادآور شد: آنان تاکنون از دیدگاه حقوق بین الملل نتوانستند جایگاهی برای دفاع از این موضوع پیدا کنند و ما از حقوق دانان آزاده درخواست داریم که این مسیر را بی صدا دنبال نکنند زیرا اتفاق بسیار بزرگی افتاده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: ابومهدی المهندس فرمانده رسمی حشد الشعبی ارگان نظامی کشور عراق و مورد تصویب مجلس این کشور بود، که برای دفاع از همان کشور کشته می شود و سردار سلیمانی با دعوت رسمی دولت آن کشور به آنجا دعوت شده بود که باید پرسید در کجای دنیا چنین چیزی وجود داشته است که این افراد ترور شوند؟

وی تصریح کرد: برای حضور آمریکا در عراق توافق نامه ای بین ٢ کشور وجود داشت اما حضور این کشور در سوریه با آن فجایع به وجود آمده، هیچ جایگاه رسمی ندارد و صدایی هم از دنیا بلند نمی شود.

حجت الاسلام مصدق افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، شهادت حاج قاسم بیش از حیات نورانی این شهید والامقام در مسیر ترویج انقلاب اسلامی اثرگذار بوده است و برای جهانیان چهره کریه تروریست ها روشن می شود.

وی ابراز داشت: استان کرمان بیش از پنج هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که از شاخص ترین آنان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید باهنر هستند لذا حق این استان است که مدیران و کارگزاران بیش از پیش در مسیر خدمت به مردم باشند.

رضایتمندی مردم، محور حرکت قوه قضاییه است

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی وضعیت قرار دارد که خداوند را به واسطه این وضعیت و اقبال مردم در این دوره تعالی شاکریم.

حجت الاسلام مصدق افزود: مردم نه در حد اعلا اما نسبت به گذشته انتظار و هم اقبال بیشتری به قوه قضاییه دارند و امروز محور حرکت این قوه رضایتمندی مردم است.

وی ادامه داد: ما باید در مسیری حرکت کنیم که مردم راضی باشند و اگر کار خود را درست انجام دهیم مردم راضی هستند.

معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: مهم این است که برخورد با شاکی و متهم درست باشد و کار درست را انجام دهیم و قرارها متناسب صادر شود و بی جهت کسی در زندان نماند.

وی ابراز داشت: اگر کارکنان قضایی خود را به جای متهم، خواهان و خوانده بگذارد و انتظار از محکمه را خود بجای بیاورد برای ما کافیست.

وی ادامه داد: امروز در مواجهه با انبوه پرونده‌ها شرمنده کارکنان قضایی و اداری این قوه هستیم زیرا وضعیت بودجه ما به گونه ای نیست که در برابر زحمات ۶٠ هزار کارمند پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام مصدق خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می شود در این وضعیت کار جهادی تا پایان امسال برنامه جدیدی برای بودجه قوه قضاییه تعریف شود تا بتوانیم در مسیر رضایتمندی مردم با قدرت بیشتری حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه معاونت اول قوه قضاییه به وجود رییس پیشین دادگستری استان کرمان نیاز پیدا شد که با ریاست قوه این موضوع را مطرح کردم لذا با وجود تجربیات، علم و دانش و فضل و تجربه این مقام مسئول در مدت بیش از ٣٠ سال می توانیم در حوزه معاونت اول قوه قضاییه از وجود ایشان بهره ببریم.

معاون اول رییس قوه قضاییه بیان کرد: حرکت رییس پیشین دادگستری کرمان در این استان با برنامه بوده که نشان می دهد، ایشان اهل طرح و برنامه هستند.

وی با اشاره به انتساب جدید در اداره کل امور هماهنگی استان ها گفت: وقتی برنامه های یدالله موحد را دیدیم دانستم این مسئول در جایگاه ملی می تواند تجربیات خود را در اختیار کشور قرار دهد لذا به عضو دیوان عالی کشور منصوب شد.

حجت الاسلام مصدق ابراز داشت: ابراهیم حمیدی نیز از مدیران موفق قوه قضاییه است که عملکرد بسیار خوبی در ریاست دادگستری کل استان خراسان جنوبی داشت لذا مقرر شد، جایگزین موحد در ریاست کل دادگستری کرمان قرار گیرد، به او نیز تبریک می گویم.

ضرورت اقامه عدل 

استاندار کرمان نیز در این آیین گفت: یکی از ضرورت های حکومت در اسلام اقامه عدل است که امکان انجام آن جز با حکومت میسر نیست و از شئون ولایت فقیه و ائمه جمعه به شمار می رود و در واقع این بخش به مسئولان حوزه تفویض می شود.

محمدمهدی فداکار افزود: احقاق حقوق عامه در مبنای شرعی کاری بسیار دشوار و مسئولیت مهمی است و البته جایگاه رفیعی هم دارد.

وی با قدردانی از خدمات رییس کل اسبق دادگستری کرمان، به ابراهیم حمیدی به عنوان رییس جدید این نهاد در کرمان تبریک گفت.

همچنین در این آیین از خدمات یدالله موحد به عنوان رییس کل پیشین دادگستری استان کرمان، قدردانی و حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به عنوان رییس جدید معرفی شد.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88904
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.