فرمانده سپاه ثارالله کرمان: نخبگان حقایق جنگ را تبیین کنند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در فضای مجازی و حقیقی شهدا و امام (ره) گاهی زیر سئوال می روند گفت: جبهه انقلاب و نخبگان دستاوردها و حقایق جنگ را تبیین کنند تا اراده و قلب جوانان متزلزل نشود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سردار حسین معروفی شامگاه دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر افزود: افرادی که یک شبانه روز در دفاع مقدس نبودند و اسیر و شهید ندادند در فضای مجازی لجن پراکنی می کنند که لازم است این فضا مدیریت شود.

وی تصریح کرد: عده ای امروز می خواهند حقیقت انقلاب اسلامی و شهدای ما را زیر سئوال ببرند، در حالی که امام خمینی (ره) و انقلاب در آن دوران تنها بودند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تاکید کرد: لشکر ۴۱ ثارالله در طول دوران دفاع مقدس ۲۵ عملیات انجام داد و به همین دلیل برای حفظ این کار بزرگ توسط مردم جنوب شرق کشور و این استان تصمیم به تبیین این عملیات ها گرفتیم که در قالب مکتب سردار سلیمانی انجام می شود.

وی ادامه داد: بازسازی عملیات های دوران دفاع مقدس به ۲ شکل انجام می شود که یکی مطرح کردن شکل تاکتیک نبرد و بخش مهمتر آن تبیین خود عملیات است.

سردار معروفی با اشاره به تفکر لیبرالی در ابتدای جنگ افزود: زمانی که فرماندهی جنگ و سپاه و ارتش تغییر کرد و تحت نظر امام راحل (ره) قرار گرفت از سال دوم جنگ اتفاقات دیگری افتاد، در حالی که امکانات ما تغییر نکرده بود.

وی با تشریح عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: در این عملیات ۳۵ هزار نفر تلفات به دشمن وارد شد که ۱۹ هزار نفر اسیر و ۱۶ هزار کشته بود و نتیجه تغییر نگاه از لیبرالی به انقلابی موجب موفقیت شد و بعد از ۱۹ ماه خرمشهر را آزاد کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: امروز هم در دولت آیت الله رییسی تغییر رویکرد نرم افزاری کشور مهمترین اتفاق است و تفکر انقلابی جایگزین تفکر لیبرالی جدید شد که اتفاق بزرگی است و دشمن نمی تواند تاب بیاورد و کج اندیشان نمی توانند تحمل کنند.

وی با اشاره به دلایل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر گفت: در جریان جنگ عراق با ایران هیچکس پیشنهاد صلح نداد فقط آتش بس اعلام شد، اما امروز عده ای امام (ره)، شهدا و رزمندگان غیرتمند ما را زیر سئوال می برند.

سردار معروفی ادامه داد: شرط ایران برای صلح، شناسایی متجاوز و پرداخت غرامت به ایران بود، اما کدام مجموعه بین المللی این شروط را قبول کرد، صدام پس از حمله به کویت شکست در برابر ایران را پذیرفت.

وی تصریح کرد: برای نخستین مرتبه در جنگ سرد، اردوگاه شرق و غرب برای مدیریت علیه ایران بر سر یک میز نشستند، اما فرمانده جاه طلب و خونخوار آنان صدام به شدت دنبال جاه طلبی بود و جهان عرب جز سوریه و بخشی از لیبی بقیه را به سمت خود هدایت می کرد، در حالی که نیروهای ما در نوار پیروزی در آتش بس و صلح ناپایدار بودند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در حالی که امام (ره) پس از اعلام نظر کارشناسی فرماندهان جنگ در ۲۴ تیر ۱۳۶۷ قطعنامه را پذیرفت اما صدام چهار روز بعد مجدد حمله کرد تا خرمشهر را بگیرد، آیا به این دشمن می توانستیم اعتماد کنیم؟

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی چگونه باید اجازه امتیاز دادن به دشمن را می دادیم و این درد بزرگی است که سالها پس از اتمام جنگ، باید بگوییم حق با ما بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی چگونه باید اجازه امتیاز می دادیم؟ گفت: این درد بزرگی است که سالها بعد از جنگ (با اصرار) بگوییم حق با ما بود.

این آیین با حضور استاندار کرمان، جمعی از مسئولان، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89109
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.