مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کرمان:


دفترچه بیمه روستایی، هیچ گونه سابقه بیمه‌ای محسوب نمی‌شود

میر جعفری گفت: داشتن دفترچه بیمه روستائیان، صرفا برای درمان بوده و هیچ گونه سابقه بیمه‌ای محسوب نمی‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد میرجعفری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کرمان به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۸۱ هزار خانوار روستایی، عشایر و کشاورز بیمه شده در استان کرمان وجود دارد.

او می گوید: در استان کرمان، ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار مشمول گرفتن مستمری هستند و استان کرمان، ۵ هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

او می‌گوید: صندوق بیمه روستائیان، عشایران و کشاورزان دولتی است که ۷۰ درصد؛ یعنی دو سوم حق بیمه از سوی خود دولت پرداخت می‌شود و آینده خوبی برای روستائیان دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان گفت: روستائیان با مراجعه به دهیاری‌ها و دفاتر بیمه در شهرستان‌ها برای بیمه اجتماعی ثبت نام کنند؛ چرا که فرصت بسیار خوبی است تا روستائیان بتوانند از مزایای بازنشستگی بهره ببرند.

او گفت: شرایط سنی برای ثبت نام از ۱۸ سال تا ۵۰ ساله است و افراد ۷۰ سال که ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه دارند و افراد ۶۵ سال با ۱۵ سال سابقه اقدام به دریافت مستمری کنند.

میر جعفری می‌گوید: امسال هدف گذاری کرده ایم که یک میلیون نفر، فاقد بیمه را جذب کنیم.

او می‌گوید: کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان حمل بار درون شهری و برون شهری با ارائه کارت سلامت، صنعت گران به خصوص قالیبافان، بسیجیان فعال، زنان سرپرست خانوار، ساکنان شهر‌های بزرگ که فاقد هر گونه بیمه اجتماعی هستند و… می‌توانند از شرایط بیمه روستاییان و عشایر استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان گفت: حق بیمه برای هر فرد، پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان و سالیانه ۶۰۰ هزار تومان است.

به گفته او هر شخصی که حتی یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته و به هر دلیلی طی مدتی پرداخت ماهانه نداشته باشد، می‌تواند از مزایای این صندوق بهره‌مند شود.

میر جعفری گفت: ۱۰۰ هزار نفر طی ۳ سال اخیر، وام مستمری دریافت کرده اند و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیمه شده روستایی هستند.

به گفته او متاسفانه روستائیان جنوب و شرق استان کرمان یا به دلیل بی اطلاعی یا شرایط مالی استقبال کمتری دارند و بعضا مشاهده شده که در روستا‌های قلعه گنج (رمشک) هیچ بیمه شده‌ای نداریم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89125
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.